Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Itunes Bra?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur många använder itunes för att lägga över musik på sin ipod? Är det ett bra pogram eller+

Jag

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:52
Ursprungligen av macgunde:

Jag

Jag använder iTunes och är helt nöjd med det. Snyggt gränssnitt, många bra funktioner.

Jag är inte alls säker men jag tror det är det enda programet som man kan föra över låtar med till iPod. Har säkert fel men men. Tycker iTunes är hur bra som helst.

/Hugo

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:53
Ursprungligen av h.cewers:

Jag är inte alls säker men jag tror det är det enda programet som man kan föra över låtar med till iPod. Har säkert fel men men. Tycker iTunes är hur bra som helst.

/Hugo

det finns andra program...

iTunes är helt lysande strukturerat och så (sålänge man har ordning på sina id3-taggar från början), men ruskigt tungrott för att vara en musikspelare. Tar flera sekunder att starta på min ganska biffiga PC, och vad som är nästan märkligare, tar säkert en halv minut att avsluta.

Jag tycker iTunes är bäst! =).. enkelt att hålla koll i sitt bibliotek, mycket enkelt att Importera med.. Helt klart bäst!!!

Winamp med ml_iPod är klart mycket bättre, iTunes har inte gjort annat än att strula för mig. Någon som vet varför de flesta "kommerciella" program suger jämfört med sina motsvarigheter i opensource? Tycker att företag som får betalt borde anstränga sig mer, eller?

Ursprungligen av piggie:

Winamp med ml_iPod är klart mycket bättre, iTunes har inte gjort annat än att strula för mig. Någon som vet varför de flesta "kommerciella" program suger jämfört med sina motsvarigheter i opensource? Tycker att företag som får betalt borde anstränga sig mer, eller?

Winamp är säkert bra för de som gillar det, men opensource är det väl lika mycket som iTunes.
Apple tar inte betalt för iTunes, Microsoft tar inte betalt för sin mediaspelare. Så där har du nog lite fel.

Jag upplever det som att iTunes tar lite tid att vänja sig vid för oss som är vana vid PC alternativen t.ex. då winamp som f.ö. är ett mycket bra program. Men när man vant sig vi iTunes så gillar iaf jag det bättre. Jag brukar säga att iTunes och Ipod är bästa kompisar.

Jag gillar iTunes eftersom jag tycker att det är smidigt, andra får tycka va de vill :D.
MVH. Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 20:35
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Jag upplever det som att iTunes tar lite tid att vänja sig vid för oss som är vana vid PC alternativen t.ex. då winamp som f.ö. är ett mycket bra program. Men när man vant sig vi iTunes så gillar iaf jag det bättre. Jag brukar säga att iTunes och Ipod är bästa kompisar.

Det är nog där problemet ligger - att PC-användare inte är vana vid Mac-gränsnittet på iTunes..

  • Medlem
  • 2004-11-04 10:00

iTunes är hemskt.

Jag använder foobar och foo_pod som är en plug-in till foobar.

Ursprungligen av Midas:

iTunes är hemskt.

Jag använder foobar och foo_pod som är en plug-in till foobar.

Då kan man inte använda AAC va?

  • Medlem
  • 2004-11-05 10:21
Ursprungligen av Kristjan:

Då kan man inte använda AAC va?

Ingen aning, jag kör enbart mp3. Men ska se när jag kommer hem.

jag tror man kan använda musicmatch oxå.. fast jag har bara för mig.. vet ej

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 19:25

Jag använder ephpod! Den är riktigt bra och det går fort att kategorisera låtarna ifall man inte har kompletta samlingar (albums....).

Raptor

Jag använder iTunes.
Har tidigare använt och älskat Winamp, men tycker att iTunes är ett mycket trevligare program!

Tycker iTunes fungerar väldigt bra. Har själv ordning på alla Id-taggar. Vet inte om det är lika bra om biblioteket är en ända röra.

OBS!!! Detta mess är ändast för PC-användare!!!! (bäst och säga det innan Mac-mästarna blir sura .... för det lär dem bli! ehehe)

Ursprungligen av addeusa:

Hur många använder itunes för att lägga över musik på sin ipod? Är det ett bra pogram eller+

Ja jag gör det verkligen INTE .......rent ut sagt ett SKIIIIT program! (om det går för sig att jag tycker till :rolleyes: )

Har Du en PC ?..... är det din dag idag! för Detta här.... ÄGER.... iTunes, MusicMatch och ALLT vad det nu heter i mjukvaroväg för din Pod

Ska inte säga mer..... _Anapod Explorer_ ..... talar för sig själv

SKROTA iTunes....... muhohohåhåhahaha !!!

Ursprungligen av _$uRe_:

OBS!!! Detta mess är ändast för PC-användare!!!! (bäst och säga det innan Mac-mästarna blir sura .... för det lär dem bli! ehehe)

Ja jag gör det verkligen INTE .......rent ut sagt ett SKIIIIT program! (om det går för sig att jag tycker till :rolleyes: )

Har Du en PC ?..... är det din dag idag! för Detta här.... ÄGER.... iTunes, MusicMatch och ALLT vad det nu heter i mjukvaroväg för din Pod

Ska inte säga mer..... _Anapod Explorer_ ..... talar för sig själv

SKROTA iTunes....... muhohohåhåhahaha !!!

vad är skilnaden då? vart får man tag i de?

Ursprungligen av addeusa:

vad är skilnaden då? vart får man tag i de?

Det blir din uppgift att ta reda på! vet inte vad som är viktigast för just dig! Skillnaden är mycket nämligen.... och jag gav dig länken i mitt förra mess

men här är det igen..... tryck här ---->>> Anapod Explorer <<<----

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 11:27

iTunes är helt suveränt. Skulle aldrig switcha tillbaka till winamp eller annat.

Ursprungligen av franz:

iTunes är helt suveränt. Skulle aldrig switcha tillbaka till winamp eller annat.

Winamp är ett GRATIS program.....vilket man inte kan ha särskilt stora krav på.... eller?

Så det är jätte kul att iTunes tycks vara bättre för dig .... annars hade jag VERKLIGEN satt mig in i och börjat forska på vad f_n dem håller på med på iTunes?

  • Medlem
  • 2004-11-05 15:33

iTunes är väll också gratis!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-05 17:16
Ursprungligen av _$uRe_:

*asg* Vet ej.... men skulle inte förvåna mig.... med tanke på låg känsla av kvalité och dess snåla utbud av funktioner.

iTunes är helt gratis

Själv kör jag det på min powerbook fast använder Anapod på PCn. Anapod däremot kostar pengar.

Ursprungligen av kainen:

iTunes är helt gratis

Själv kör jag det på min powerbook fast använder Anapod på PCn. Anapod däremot kostar pengar.

Här har Ni en kille som hajjat läget!!! och Anapod kanske kostar men är värt vart ända öre i mina ögon

1
Bevaka tråden