Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köptips

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 15:43

Hej, jag ska köpa en iPod eller en iPod mini. Jag har tänkt att använda den till att lyssna på musik när jag är ute och går, som BackUp till mina dokument på PowerBooken (ca 1 GB) och jag har hört att man kan koppla någon sorts radiosändare och använda den till bilstereon. Vad är bäst, en vanlig iPod eller en mini? Hur är ni nöjda med era iPods som BackUp? Varmt tack på förhand för råd från rutinerade rävar.

Ursprungligen av Bengt Renander:

Hej, jag ska köpa en iPod eller en iPod mini. Jag har tänkt att använda den till att lyssna på musik när jag är ute och går, som BackUp till mina dokument på PowerBooken (ca 1 GB) och jag har hört att man kan koppla någon sorts radiosändare och använda den till bilstereon. Vad är bäst, en vanlig iPod eller en mini? Hur är ni nöjda med era iPods som BackUp? Varmt tack på förhand för råd från rutinerade rävar.

Jag har precis köpt en 20gb; jag skulle aldrig klara mig med en mini nu. Jag skulle vilja ha en 40gb, men så är det. Mycket vill ha mer!

En mini är perfekt om du inte har för mycket musik..
behändig helt enkelt!

Radiosändaren heter iTrip och är olaglig i EU. Men den är snygg och kan beställas från USA.

iPod mini är snyggare och smidigare, men vanliga iPod rymmer mer. Gå till en affär och kläm på de båda så känner du nog vilken du vill ha.

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Radiosändaren heter iTrip och är olaglig i EU. Men den är snygg och kan beställas från USA.

iPod mini är snyggare och smidigare, men vanliga iPod rymmer mer. Gå till en affär och kläm på de båda så känner du nog vilken du vill ha.

Den är väl inte olaglig i hela EU, heller?

Tyskland exempelvis tillåter väl såna radiosändare?

  • Medlem
  • 2004-11-10 20:24

att ha ipoden som backup e ingen bra ide, det tar lång tid att ladda över saker och den är segare än en extern hdd.... jag tycker att du ska behålla din mini ipod och köpa en lite och smidig extern...

men det där med radiosändare verkar intresant, måste man köpa den från usa?

Rotmos: Vad jag vet är det olaglit i hela EU, det var i alla fall vad Belkin sade till mig.

alal, jag kan inte tro att iPoden skulle vara segare än någon annan hd. Vad baserar du det på?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 09:40

iPod som BackUp

Att iPoden inte skulle vara lämplig som BackUp oroar mig. Har någon annan erfarenhet av att göra BackUp till iPoden?

jag använder podden för att kolla på lite olika RRS-feeds. Dvs jag lagrar dessa filer på iPoden och jag har aldrig haft några problem med det. Meen den är ju rätt så känslig. Det är ju en liten hårddisk (formfaktorn alltså) som bärs omkring. Men jag tror inte att det ska var några problem.

1
Bevaka tråden