Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini på blocket

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 23:51

Jag beställde en Ipod mini av en kille som annonserade på blocket för ca två veckor sedan. Är det någon annan som har beställt av honom och fått sin spelare. Det verkar som han har lite svårt att leverera dem. Skriv gärna om ni har hört något om denna annonsör.

hoppsan

Mycket möjligt eller snarare 90% säkert att du blivit blåst, vid köp på annons på blocket, använd deras "betalgaranti"..
Kollade själv på blocket och mailade en som sålde billigt.. för billigt. Skrev sedan till blocket om hans skumma attityd och några dagar senare va annonsen borta. Föreslår att du gör det samma.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 00:29

Tack för tipset men annonsen är redan bort plockad. Får se om det kommer något med posten eller om jag måste vända mig till rättvisan.

QUOTE=rollingstone]Mycket möjligt eller snarare 90% säkert att du blivit blåst, vid köp på annons på blocket, använd deras "betalgaranti"..
Kollade själv på blocket och mailade en som sålde billigt.. för billigt. Skrev sedan till blocket om hans skumma attityd och några dagar senare va annonsen borta. Föreslår att du gör det samma.[/QUOTE]

Ursprungligen av bastuman:

Tack för tipset men annonsen är redan bort plockad. Får se om det kommer något med posten eller om jag måste vända mig till rättvisan.

QUOTE=rollingstone]Mycket möjligt eller snarare 90% säkert att du blivit blåst, vid köp på annons på blocket, använd deras "betalgaranti"..
Kollade själv på blocket och mailade en som sålde billigt.. för billigt. Skrev sedan till blocket om hans skumma attityd och några dagar senare va annonsen borta. Föreslår att du gör det samma.

[/QUOTE]

Jag betställde samma sak av en "Stephan Abrahamson ," har inte heller fått min...

Om du vill kontakta mig så ring 042-281 123 eller boogieman__90@hotmail.com

Har redan kontaktat blocket och hotmail , har fått samma svar av båda .

Man Måste Polisanmäla först!

Betalade du också in till hans bankkonto elr??

MVH//Daniel

Jag föreslår att alla som har haft / Har detta problem polis anmäler honom ihop !

Min pappa känner några advokater som skulle kunna hjälpa

Jag bor i Skåne.....

Ring Gärna....

MVH//Daniel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-06 12:06

Sett en tråd på sweclockers där en person råkat ut för samma sak. Sedan finns det även en till tråd här på ipod.se så det är ganska stor sanolikhet att du har blivit blåst

Hur kan man sätta in pengar på någons konto utan att ha FÅTT sin vara??? Fattar inte hur människor kan vara så godtrogna

Privata rättsprocesser tar väldigt lång tid och kostar en hel del mer än vad ni tillsammans har lagt in på kräkets konto.

Hoppas iaf att Ni lärt er något av den här händelsen

Ursprungligen av _$uRe_:

Hur kan man sätta in pengar på någons konto utan att ha FÅTT sin vara??? Fattar inte hur människor kan vara så godtrogna

Privata rättsprocesser tar väldigt lång tid och kostar en hel del mer än vad ni tillsammans har lagt in på kräkets konto.

Hoppas iaf att Ni lärt er något av den här händelsen

Fast om det varit tvärtom, dvs att de sålt nåt, hade de inte varit för djävla dumma om de skickat varan innan de fått pengar? Man kan ju bli blåst åt båda hållen så man får helt lita på folk och/eller kolla upp dem ordentligt innan.

  • Medlem
  • 2004-11-09 19:54
Ursprungligen av Ola Lidén:

Fast om det varit tvärtom, dvs att de sålt nåt, hade de inte varit för djävla dumma om de skickat varan innan de fått pengar? Man kan ju bli blåst åt båda hållen så man får helt lita på folk och/eller kolla upp dem ordentligt innan.

postförskott är lösningen, kostar en slant men kan det va värt...

Ursprungligen av Bury:

postförskott är lösningen, kostar en slant men kan det va värt...

säljaren kan väl bara skicka mot PF om man har ett PFkonto eller nått liknande va de nu heter.
Hur många har detta liksom
Förr i tiden kunde vem som helst skicka mot PF. Några dagar efter att köparen löst ut paketet så kom en utbetalningslapp hem i brevkådan.
EN mycket bra lösning... men så tog dom bort det...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 16:30

Det här är varför jag älskar eBay. Kan man eBay så får man till 100 % den grej man beställt därifrån. Jag köper hellre från eBay än från www.amazon.com .

Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 00:19

"hand till hand" metoden är väl kanske den säkraste och bästa om man inte vill bli blåst

1
Bevaka tråden