Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera Ipod

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vet någ nån sida där man kan importer en ipod mini billigt??

Helt ärligt tror jag inte att du kan komma under priset som apple har för studenter. Annars är ju en begagnad att rekommendera, sök på blocket eller här.

En sak till : Välkommen hit !!

Mvh Olof Wahlberg

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Helt ärligt tror jag inte att du kan komma under priset som apple har för studenter. Annars är ju en begagnad att rekommendera, sök på blocket eller här.

En sak till : Välkommen hit !!

Mvh Olof Wahlberg

tack, vad kostar den för studenter då?, för jag var inne på en sidan som säljer ipod minis i usa och där kostar den 249 dollar vilket är ca 1800 kr

Ursprungligen av Allexander666:

tack, vad kostar den för studenter då?, för jag var inne på en sidan som säljer ipod minis i usa och där kostar den 249 dollar vilket är ca 1800 kr

De kostar 2387 kr med studentrabatt om jag inte minns helt fel.

/joeman

  • Medlem
  • 2004-11-11 19:41
Ursprungligen av Allexander666:

vet någ nån sida där man kan importer en ipod mini billigt??

Det billigaste alternativet som jag stött på är www.teamdigital.net Där får du ge 269 dollar för en Ipod Mini, vilket med dagens dollarkurs är 1875:- Till det får du lägga frakt på 30 dollar, vilket blir 210 kronor. Allt som allt landar det hela på 2155:- Jag har själv beställt därifrån och det är extremt snabbt och enkelt. Du betalar med PayPal och det blir ingen tull eller andra avgifer eftersom de packar den och skriver den som "personal gift". Det är helt lagligt eftersom de också inkluderar en liten gåva.

  • Medlem
  • 2004-11-11 21:00

Har också haft mina funderingar på att importera men hur blir det med strömmen då?
Man måste väl ha en adapter mm för att det ska funka i Sverige?

Ursprungligen av Citro:

Har också haft mina funderingar på att importera men hur blir det med strömmen då?
Man måste väl ha en adapter mm för att det ska funka i Sverige?

Ska räcka med en enkel sladd från t.ex. Clas Ohlson, för typ 29 kr, som du kopplar in i själva "laddningsstationen". Så det blir inga problem.

Ursprungligen av Citro:

Har också haft mina funderingar på att importera men hur blir det med strömmen då?
Man måste väl ha en adapter mm för att det ska funka i Sverige?

tja... på team-digital inkluderas en "World AC Adaptor" med ipod minis. det står med i produktbeskrivningen iaf

  • Medlem
  • 2004-11-13 13:14
Ursprungligen av agradin:

tja... på team-digital inkluderas en "World AC Adaptor" med ipod minis. det står med i produktbeskrivningen iaf

Det stämmer. Men å andra sidan kan man använda en vanlig strömkabel - som passar till de flesta cd-spelare och bandspelare - till den laddningsdosa som följer med. Man behöver alltså inte använda adapetern överhuvudtaget. Således ingen skillnad mot att köpa den i en svensk affär.

I för sig nu när dollar är låg...om man vågar kan man ju köpa på e-bay. Då kommer man nog under det svenska priset ganska rejält!

1
Bevaka tråden