Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföring?????

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur för man över mp3-låtar från ipod-enheten till hårddisken??...har hört talas om man via någon "ny" manual kan fixa detta lilla problem..........men hur funkar det egentligen??

om du har PC så är det tokenkelt, välj bara att visa dolda filer. Sedan går du in på ipoden och letar upp vilka filer du vill föra över... på mac vet jag inte hur man gör men de funkar säkert på något sätt.

Ursprungligen av skummis:

om du har PC så är det tokenkelt, välj bara att visa dolda filer. Sedan går du in på ipoden och letar upp vilka filer du vill föra över... på mac vet jag inte hur man gör men de funkar säkert på något sätt.

öhh var EXAKTARE menar du "VÄLJ" - visa dolda filer. Var ska jag välja det? i iTunes, i Den här Datorn på iPodden??

Det låter enkelt jag håller med dig.... men att komma på VAR :rolleyes: ??? man VÄLJER!!! (visa dolda filer) är något helt annat

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-29 07:33

Eller så skaffar du anapod så får du med filnamn o hela faderullan på en gång kostar dock $25

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-29 09:05
Ursprungligen av kainen:

Eller så skaffar du anapod så får du med filnamn o hela faderullan på en gång kostar dock $25

Fast det finns program som är enklare och som du inte behöver lägga ut $25 på.... iPodUtil till exempel...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 01:55

iPodUtil

Ursprungligen av Legolas:

Fast det finns program som är enklare och som du inte behöver lägga ut $25 på.... iPodUtil till exempel...

Var kan man hitta iPodUtil?

På macen finns det massor med program, podWorks och iPodRip t ex.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 12:34

Här finns en hel samling med Apple-scripts att använda med iPod & iTunes:
http://www.malcolmadams.com/itunes/scripts/scripts08.php?page=1

Bara skapa en ny spellista på ipoden med de låtar du vill kopiera, kör scriptet och du har fått motsvarande spellista i ditt iTunes-bibliotek(eller valfri plats på hårddisken)...

Väldigt smidigt & man behöver inte använda något speciellt program

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 13:04

Är AnaPod värt pengarna? Har funderat på att skaffa det. Kör med Ephpod som det är nu. Fast man får bara serial till EN ipod om man registrerar sig va?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-29 14:58
Ursprungligen av raZmus:

Är AnaPod värt pengarna? Har funderat på att skaffa det. Kör med Ephpod som det är nu. Fast man får bara serial till EN ipod om man registrerar sig va?

Japp jag tycker att anapod klart är värd det UNDER 200kr det blir man betalar för programmet. göra playslist kan inte vara enklare, koppla infrån ipodden heller... ändra taggar mm... det bästa e ju att man aldrig behöver starta programmet eftersom det är integrerat i utforskaren.

Tyvärr så får man bara en serial till en ipod... men då kan du installera programmet på hur många datorer som helst men bara köra din pod. alla måste köpa en egen serial.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 20:43
Ursprungligen av kainen:

Japp jag tycker att anapod klart är värd det UNDER 200kr det blir man betalar för programmet. göra playslist kan inte vara enklare, koppla infrån ipodden heller... ändra taggar mm... det bästa e ju att man aldrig behöver starta programmet eftersom det är integrerat i utforskaren.

Tyvärr så får man bara en serial till en ipod... men då kan du installera programmet på hur många datorer som helst men bara köra din pod. alla måste köpa en egen serial.

Förstår förstås varför de gör på det viset för att minimera risken för piratkopiering, vilket de verkligen verkar ha lyckats med ;). Men det känns surt om man tex har flera iPods inom familjen och vill använda samma mjukvara för att ladda låtar osv.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-30 00:02
Ursprungligen av raZmus:

Förstår förstås varför de gör på det viset för att minimera risken för piratkopiering, vilket de verkligen verkar ha lyckats med ;). Men det känns surt om man tex har flera iPods inom familjen och vill använda samma mjukvara för att ladda låtar osv.

Sant...
Men 200kr till varje pod är inte mycket pengar i vilket fall som helst...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 00:09

vad pratar ni om för "taggar"?

  • Medlem
  • 2004-07-30 00:36
Ursprungligen av Kaya:

vad pratar ni om för "taggar"?

id3-taggar, dom innehåller information om låten (artist, namn, album, år track, etv)

du kanske har varit inne på en låts "wiev file info" på winamp.. där finns id3 taggar som är namn genre etc..

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 11:54

okej, men jag har hört att man måste ändra och greja med id3 - taggarna, stämmer det? eller kan man bara föra över låtarna?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-30 13:30
Ursprungligen av Kaya:

okej, men jag har hört att man måste ändra och greja med id3 - taggarna, stämmer det? eller kan man bara föra över låtarna?

Det beror på om taggarna är rätt från början.. om en låt tex inte har några taggar alls så kan du inte hitta den på podden eller så blir det väldigt svårt eftersom programvaran inte vet vilken artist/låt det är...

jag kör engelskt OS... men en snabb övesättning ger mig detta
utforskaren -> vertyg (i menyn högst upp i utforskaren)-> mapp alternativ -> visa -> skrolla ner lite så står det typ "dolda filer och mappar" välj att visa dolda filer... och sen ska det vara klart.

Hej Skummis!!

Du är en mästare.... Tack för Hjälpen.... Det är fixat..... gissa om jag är glad hade 10 Gb ner laddat på Podden från olika polare...... allas "greatest" om Du förstår vad jag menar yeyeyeye yeeeeeee

Jag är skyldig dig en STOOOOR tjänst

Vilken lycka att Du var online just nu oxå .... "I´m the man now .... När det kommer till Hip-Hop och Reggae iaf.... tjoooohooooo..... whoohoooooohohohåhåhåojojojoj (((((JUBEL)))))... måste gå Kan inte hålla mig... jag pissar ner mig av upphetsning..... hahahaha

*lol*
skönt att man kan hjälpa till ibland

1
Bevaka tråden