Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes säger Ipod full, men den är tom??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är ny här och jag sökte runt men hittade inte någon med som har/haft samma skumma fel som jag.

Jag har en 40 GB ipod, som fungerat i 3 månader. idag när jag skulle synka så sade Itunes att Ipoden var full, och den skulle göra någon selection av vissa låtar. Men Ipoden är inte full, den hade bara hälften ca 20 GB, men när jag kopplar in den så står det i Itunes att den har 45 GB och är full, vägrar att föra över låtar. Jag återställda IUpoden och nu är den helt tom men ända hävdar Itunes att den är full???

Nån som vet vad jag skall göra?

Mvh

Först och främst, völkommen hit Johan hoppas att du kommer att trivas här hos oss!

installera om itunes är nog ett hett tips, om du vill ha kvar antal spelningar osv. då kan du exportera XML filen som har hand om hela databasen. Detta kan du göra på fil/arkiv menyn. om du har winxp varianten...det är antagligen samma på osx.

mvh Olof Wahlberg

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

om du vill ha kvar antal spelningar osv. då kan du exportera XML filen som har hand om hela databasen. Detta kan du göra på fil/arkiv menyn. om du har winxp varianten...det är antagligen samma på osx.

Det där skulle du skrivit i din recension om "ipod agent". Jag förlorade allt som hade med spellistor och statistik av låtar att göra när jag installerade om itunes :-/

Ursprungligen av karlzone:

Det där skulle du skrivit i din recension om "ipod agent". Jag förlorade allt som hade med spellistor och statistik av låtar att göra när jag installerade om itunes :-/

Effekten har inget med programmen i sig att göra. Formatterar man en hårddisk, så försvinner allt som finns på den, det inser de flesta. Ominstallation av ett program, vilket som helst, skriver över frefsfilerna (=programmet kommer att bete sig som om det används för första gången). Vill Du spara prefs så får Du säkerhetskopiera dem.

Om man bryter mod den grundläggande regeln - Tänk efter före - så händer det saker.

hehe sorry karlzone...men det är svårt att tänka på allt, jag brukar försöka säga årt människor att vara försiktiga. MEn jag ahar installerat om ett par gånger utan att förlora något...hoppas att det löste sig ändå...

och dessutom är jag sorry för offtopicen

mvh Olof

1
Bevaka tråden