Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

filer? uppgraderingar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja! Vilka "tillägsfiler" tycker ni att man ska uppgradera sin ipod med? Te.x. volymspärsfilen eller som min polare som gjorde om batterimätaren till sifror (så han ser hur många wat han har kvar). Vilka bra finns det och vilka är rekomenderade????

  • Medlem
  • 2004-11-13 15:27

vill också vet det.
Har precis fått min

Jag har gjort om min batterimätare i programmet Podpackage.
Volymspärren fixar du i pregrammet goPod..

Jag har ingen volymspärr på min då den är från USA och jag har siffermätare, rekommenderar båda även om siffermätaren inte är så exakt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-14 01:48
Ursprungligen av minipod:

Jag har gjort om min batterimätare i programmet Podpackage.
Volymspärren fixar du i pregrammet goPod..

Jag har ingen volymspärr på min då den är från USA och jag har siffermätare, rekommenderar båda även om siffermätaren inte är så exakt!

Siffermätare berätta mer..... hur fixar man det?

  • Medlem
  • 2004-11-14 09:56
Ursprungligen av Jonas Martin:

Siffermätare berätta mer..... hur fixar man det?

Finns en guide här på forumet. Annars kan du bara skapa en fil som heter show_voltage och lägga in den i iPod control-mappen. Fast alla klagar över att den vanliga mätaren är så inexakt, siffermätaren är ju inte vidare bra den heller. Min har lagt av när den stått på 150 och så. Sen står den ibland på över 500, vilket om man tror att mätaren står för minuter, är en bra bit över 8h. Fast lite mer exakthet kanske den ger..?

  • Medlem
  • 2004-11-14 16:33

Mätaren visar volten. Hur mycket spänning batteriet ger.

  • Medlem
  • 2004-11-14 20:58
Ursprungligen av Corax:

Mätaren visar volten. Hur mycket spänning batteriet ger.

Aha. Konstigt, eller så är det slumpen. För oftast när jag laddat minin fullt, visar mätaren 480, vilket är 8h... Slump?

  • Medlem
  • 2004-11-14 21:07
Ursprungligen av 8fps:

Aha. Konstigt, eller så är det slumpen. För oftast när jag laddat minin fullt, visar mätaren 480, vilket är 8h... Slump?

Nä.. inte så konstigt.. när batteriet är fulladdat ska det visa runt 500, alltså 5 volt. När mätaren går ner runt 200 så brukar podden dö.

  • Medlem
  • 2004-11-15 07:17
Ursprungligen av Corax:

Nä.. inte så konstigt.. när batteriet är fulladdat ska det visa runt 500, alltså 5 volt. När mätaren går ner runt 200 så brukar podden dö.

Aha, inte så haj på det där med el. Men tycker fortfarande det var lite mysko, 480 minuter är ju 8h...

Nåja, fixade allt sig herr trådskapare?

Var ligger forumet?

Ursprungligen av 8fps:

Finns en guide här på forumet. Annars kan du bara skapa en fil som heter show_voltage och lägga in den i iPod control-mappen. Fast alla klagar över att den vanliga mätaren är så inexakt, siffermätaren är ju inte vidare bra den heller. Min har lagt av när den stått på 150 och så. Sen står den ibland på över 500, vilket om man tror att mätaren står för minuter, är en bra bit över 8h. Fast lite mer exakthet kanske den ger..?

Tjena,
jag har en dum fråga...var hittar man den här guiden?

Mvh
MarreMan

  • Medlem
  • 2004-11-15 21:48
Ursprungligen av MarreMan:

Tjena,
jag har en dum fråga...var hittar man den här guiden?

Mvh
MarreMan

Klicka på Sök i menyrade här på forumet. Skriv in tex batteri, siffror. Nu hade jag så urbota tråkigt att jag gjorde det åt dig.
Fick fram den här tråden

Finns det inget som kan visa minuter?

  • Medlem
  • 2004-11-16 00:27

jag har fixat det här med batterimätaren med sifror, men vad e det den mäter igentligen?

(den går upp och ner som en jojjo, men är klart bättre än den vanliga mätaren)

1
Bevaka tråden