Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i USA

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja

Mina föräldrar är i USA nu och jag tänkte att det kunde ju vara schysst om dom kunde köpa en billig iPod till mig där. Jag är intresserad av 4G 20gb. På ipod.com står det att den kostar 300 $ dvs ca 2100 kr! Är det nåt man skall tänka på när man köper en iPod i USA? Är det rätt kontakter och allt det där?

Tacksam för alla svar / Pelle

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 08:30
Ursprungligen av pelle.f:

Tja

Mina föräldrar är i USA nu och jag tänkte att det kunde ju vara schysst om dom kunde köpa en billig iPod till mig där. Jag är intresserad av 4G 20gb. På ipod.com står det att den kostar 300 $ dvs ca 2100 kr! Är det nåt man skall tänka på när man köper en iPod i USA? Är det rätt kontakter och allt det där?

Tacksam för alla svar / Pelle

Hej Pelle!

Du får endast en kontakt till det land där du köper den. Kika på denna tråd så ser du ett billigt alternativ till att lösa det: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42445&highlight=Clas+Ohlson+22-457

Ett annat, dyrare alternativ, är att du köper Apple World Travel Kit, http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=361491&group=normal&stamp=1100592707&extended_info=257813.

Annars är det inga problem - köpte min 40GB från staterna..

// s

Det som är viktigt att tänka på när man handlar i Usa är att momsen inte står utskriven på prislapparna! som t.ex jag köpte min ipod i New York och den gick väl på 299$ tror jag men i kassan slutade notan på 330$ så ibland kan det verka billigare än vad det är. Otroligt krångligt med deras momssystem förresten. Nån borde berätta för jänkarna att det är inte ett dugg skoj

Ursprungligen av Nissej:

Det som är viktigt att tänka på när man handlar i Usa är att momsen inte står utskriven på prislapparna! som t.ex jag köpte min ipod i New York och den gick väl på 299$ tror jag men i kassan slutade notan på 330$ så ibland kan det verka billigare än vad det är. Otroligt krångligt med deras momssystem förresten. Nån borde berätta för jänkarna att det är inte ett dugg skoj

Sa sant sa, man ar hur glad som helst for att vaxelkursen ar sa lag, sa kommer det TAX liksom vafan inkludera det i priset men naeee det ar lag pa att inte vara sa...

Och svar pa ovan, Garanti och liknande fungerar over hela varlden, bara som sagt batteriladdaren, men det gar ju att ordna enkelt med en omvandlare, da sjalva adaptern klarar svensk strom, 110-230V...

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-11 10:31

New York har den högsta momsen... den ligger på 8,5% har jag för mig. Köpte min iPod Photo 60gb där... sparade ca 2500kr på att köpa den där istället för i sverige har kompisar i singapore just nu... dom säger att där kostar den 2500kr! Kanske skulle ta och åka dit nästa resa och köpa billig elektronik

1
Bevaka tråden