Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OK To disconnect borta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig tänkt på detta men jag frågar ändå.

Jag har läst lite överallt att det ska stå "OK To disconnect" efter man har matat ut ipoden, men på min gör den inte det.

Ipoden funkar fint, har endast hängt sig 1 gång (löstes med omstart) har spelat musik bra osv. Har inte märkt nåt stort fel, men var kan "ok to disconnect" tagit vägen?

"do not disconnect" kommer dock upp som vanligt..

vad är "fel"?

Så var det för mig (på den gamla firmware'n). Det stod när ipoden var "igång" mot datorn "koppla inte ifrån", men när man väl unmountat "disken" i windows så försvann bara texten men där fanns inget meddelande på ipoden som sa att man kunde koppla loss den. Det enda som hände var att det stod i windows "nu kan du koppla från (eller liknande efter att man gjort "säker borttagning av maskinvara"). Men var inte orolig, det är så.

Om du har senaste firmwaren (den som är original till 4G) så löser sig ditt problem och du ser när det är OK att koppla bort.

skönt för jag trodde att den bara kopplades bort, precis som om jag skulle bara dra ut kabeln utan att unmounta....det skadar poden har jag hört..

Jo, det skadar ipoden lite, dock inte så mycket (har jag hört). Men som sagt, testa att uppdatera firmwaren. Itunes frågade mig om jag ville göra det och så fixade den det automatiskt. Smidigt och bra!

har uppdaterat till senaste 3.0.2 och skrek av lycka att man kunde ta bort låtar från on the go. MEn ok to disconnect är fortf borta...är det inget att bry sig om?

• Medlem
  • 2004-11-19 20:55

jag har aldrig fått upp att "nu kan du koppla från", eller vad det skulle stå..... fixar det sig i 3.0.2 för jag har inte fixat det än..... men spelar det någon roll igentligen?

• Oregistrerad
  • 2004-11-19 21:05

jag har lagt in 3.0.2 men de står endå inte "ok to disconnect". det har jort de en gång och de va första gången ja kopplade den till datorn.

OK att koppla från (med en stor "bock") står det på ipod-skärmen. Då kopplar jag ur ipoden och sedan tar det kanske 5 sek innan den går till "menyläget" där jag ser menyn.

1
Bevaka tråden