Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var ska jag köpa min Ipod Mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har bestämt mig att köpa en Ipod Mini och undrar nu varifrån jag beställer den billigast?
Svenska apple store tar ju runt 2600 kr. Men om man kollar på utländska apple store blir priset: 249 dollar (ca 1700kr) Vilka kostnader tillkommer utöver det?
Ska jag utnyttja att dollar är så låg som den är idag?

Jag antar att frågan varit uppe i tidigare men jag vore väldigt tacksam för svar.
Tack o hej!

Ursprungligen av hampus_:

Hej. Jag har bestämt mig att köpa en Ipod Mini och undrar nu varifrån jag beställer den billigast?
Svenska apple store tar ju runt 2600 kr. Men om man kollar på utländska apple store blir priset: 249 dollar (ca 1700kr) Vilka kostnader tillkommer utöver det?
Ska jag utnyttja att dollar är så låg som den är idag?

Jag antar att frågan varit uppe i tidigare men jag vore väldigt tacksam för svar.
Tack o hej!

du kan inte beställa från andra applestores än den svenska om du bor i sverige.
däremot så kan man få studentrabatt hos apple... då spara man en del kronor.

Ursprungligen av skummis:

du kan inte beställa från andra applestores än den svenska om du bor i sverige.
däremot så kan man få studentrabatt hos apple... då spara man en del kronor.

Okej. Tack så mkt.

Så det är inte värt att beställa från t ex ngn annan affär i USA?

Just det! Jag har csn-kortet och har sett att det ger lite rabatt.

Ursprungligen av hampus_:

Okej. Tack så mkt.

Så det är inte värt att beställa från t ex ngn annan affär i USA?

Just det! Jag har csn-kortet och har sett att det ger lite rabatt.

10% rabatt är det man får tydligen. Inte helt fel.

Mecenatkortet ger 10%, ej rabbat med Studentkortet.
Du kan dock lagga in på någon form av studentportal på applestore (minns inte adressen). Detta ger 6% rabatt, bättre än något iaf. Beställde där för någon vecka sedan. Betalade strax under 2400:- vill jag minnas.
Mvh. h

Är Apple Store billigast?

Då återstår frågan:

Är Apple Store billigast eller finns det bättre alternativ i Sverige?

dessutom får du gratis gravyr om du beställer från apple... du kan inte ens frå gravyr om du beställer från nån annan än apple

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 15:31

hahaha gissa vem som har köpt en mini ipod med gravyr från USA haha jaaag min kompis hade en kompis som bor i usa så han har köpt en till mig o skickat den så just nu försöker jag utnyttja dollarn till fullt hahah funderar på att köpa en dior väska till den

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 13:31
Ursprungligen av maggan:

hahaha gissa vem som har köpt en mini ipod med gravyr från USA haha jaaag min kompis hade en kompis som bor i usa så han har köpt en till mig o skickat den så just nu försöker jag utnyttja dollarn till fullt hahah funderar på att köpa en dior väska till den

Bara du inte får tullen så (y)

1
Bevaka tråden