Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga addapters

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just köpt iPod 4g 20 gb i USA. Idag skulle jag köpa en addapter till min ipod men, turns out, addapters som dom är olagliga. Heeeeelt sjukt. Mitt enda alternativ är att köpa apple travel kit för 500kr!!

Nåt att ta med i beräkningarna för alla som köper iPods i USA, glöm inte att köpa addapter när ni är där heller.

Hur får du det till olagligt??

Ursprungligen av Halligalli:

Hur får du det till olagligt??

Vet inte men varken teknikmagasinet, onoff eller clas Ohlsson kunde inte sälja skiten eftersom den tydligen var olaglig.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:23

Du behöver ingen stickkonverterare för att få utländska iPods att fungera i Sverige. Det är koppla loss den utländska proppen och sätta dit en anslutningssladd med svensk stickkontakt.

Se denna sida:Anslutningssladd hos Clas Ohlsson

Clas Ohlson säljer dessa för 32,50kr och de ser ut så här:

Jag har fullt förstått att det går att köpa en kabel hos classe..... men jag vill verkligen ha "the real deal". Köpte nämligen min iPod i Kina och fick samma kontakt som finns i USA. Går det verkligen inte att köpa endast den svenska kontakten, eller måste man som någon sa, köpa det förbannade reskitet? Känns onödigt att köpa det eftersom man bara vill åt en av kontakterna.

/Hugo

Ursprungligen av h.cewers:

Jag har fullt förstått att det går att köpa en kabel hos classe..... men jag vill verkligen ha "the real deal". Köpte nämligen min iPod i Kina och fick samma kontakt som finns i USA. Går det verkligen inte att köpa endast den svenska kontakten, eller måste man som någon sa, köpa det förbannade reskitet? Känns onödigt att köpa det eftersom man bara vill åt en av kontakterna.

/Hugo

du måste nog köpa hela kittet.... annars kan du juh försöka på svartamarknaden... lägg in en köpesannons.... det borde finnas nån som har.. är juh samma som till dom bärbara appleburkarna o allt.

1
Bevaka tråden