Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa tillbehör?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket e det bästa tillbehöret å köpa?

Jag gillar min iTrip (som är olaglig i Sverige och därför använder jag den ej här.......... :-S )

  • Medlem
  • 2004-11-19 21:04
Ursprungligen av karlzone:

Jag gillar min iTrip (som är olaglig i Sverige och därför använder jag den ej här.......... :-S )

varför är den olaglig?

Den sänder på FM-bandet. I Sverige ligger alla radiostationer och sådant där också, och därför "kan" de styra ut radiokanalerna. Detta stämmer iofs inte så bra eftersom itripen endast har en räckvidd på 5m, d.v.s att du måste vara max 5 meter från mottagaren!

I usa ligger kanalerna på AM-bandet, och därför är iTripen laglig där.

aha så d e så man kan lyssna på radio?
Men isåfall tycker jag inte att d e värt d...va ska man göra me radio...gå å hoppas på att d kommer en bra låt som man redan kan ha på poden.

Ursprungligen av Orginel:

aha så d e så man kan lyssna på radio?
Men isåfall tycker jag inte att d e värt d...va ska man göra me radio...gå å hoppas på att d kommer en bra låt som man redan kan ha på poden.

Nej, det är inte så iTripen fungerar. Det är precis tvärt om. Du kan i en vanlig radio höra den musik du spelar i din iPod. Din iPod sänder alltså ut din musik på FM-bandet, på valfri kanal.

/joeman

Nej va bra!

  • Medlem
  • 2004-11-20 15:40
Ursprungligen av joeman:

Nej, det är inte så iTripen fungerar. Det är precis tvärt om. Du kan i en vanlig radio höra den musik du spelar i din iPod. Din iPod sänder alltså ut din musik på FM-bandet, på valfri kanal.

/joeman

har jag förstått rätt? med itrip kan man skicka radio signaler som man kan ta upp i en radio inom 5m och lyssna på musik från ipoden?!?!?!

om det e så är ju itrip klart det bästa tillbehöret, och jag ska köpa en så snart så möjligt

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:49

För det första är iTrip som alla hört. En FM-sändare alltså inte en mottagare.

Sedan. Så sänder den ej på AM bandet eftersom den då skulle få samma förbud i USA som den har i Sverige.

Vart du köper den spelare ingen roll. Finns i alla applestores.

Det är årets tillbehör.

Sedan. Den sänder bra. Om du inte reser allt för långt. Så andra kanaler stör. Och den räcker upp till 30 meter utan hinder till mottagaren.

Anledning till att PTS gav förbud är för illegal radiosändning inte är tillåten. Inte för att den stör andras frekvenser. Det är att ha en frekvens som är problemet. Men om du köper tillstånd av de för 5000 för en viss kanal så är det lugnt

//C

Ursprungligen av Archduk3:

För det första är iTrip som alla hört. En FM-sändare alltså inte en mottagare.

Sedan. Så sänder den ej på AM bandet eftersom den då skulle få samma förbud i USA som den har i Sverige.

Vart du köper den spelare ingen roll.Finns i alla applestores.

Det är årets tillbehör.

Sedan. Den sänder bra. Om du inte reser allt för långt. Så andra kanaler stör. Och den räcker upp till 30 meter utan hinder till mottagaren.

Anledning till att PTS gav förbud är för illegal radiosändning inte är tillåten. Inte för att den stör andras frekvenser. Det är att ha en frekvens som är problemet. Men om du köper tillstånd av de för 5000 för en viss kanal så är det lugnt

//C

Utanför Sveriges gränser...!

visst är jag

men jag ser ett litet problem i att alla som vill ha en itrip inte kan flyga till staterna för att skaffa en..
eller alla under 18 som inte har kreditkort och inte kan köpa via internet..

små bagateller, men visst

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 23:52
Ursprungligen av karlzone:

I usa ligger kanalerna på AM-bandet, och därför är iTripen laglig där.

Vad jag känner till finns det många fm-stationer även i usa...

Har testat två fm-sändare, Itrip och Soundfeeder. Tycker det är helt acceptabelt ljud från båda. Väljer man en frekvens som inte är för nära de andra kanalerna så funkar det bra.

I sverige kan man ju köpa trådlösa fm-lurar. Är det så svaga signaler så PTS tillåter det eller hur funkar såna? Fjärrstyrda lås till bilar? Nån radiovågskunnig?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 21:38
Ursprungligen av Orginel:

Vilket e det bästa tillbehöret å köpa?

Bästa tillbehöret är helt klart ett par nya lurar. Det är bara ett par grymma lurar som kan höja musikupplevelsen så ordentligt:).

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Bästa tillbehöret är helt klart ett par nya lurar. Det är bara ett par grymma lurar som kan höja musikupplevelsen så ordentligt:).

Hälsningar
Raptor

Vikka rekomenderar dudå?

Ursprungligen av Orginel:

Vikka rekomenderar dudå?

Inte för att verka otrevlig, men test att kika runt/sök i forumet, det är en rätt vanligt förekommande fråga

Ursprungligen av jonasy:

Inte för att verka otrevlig, men test att kika runt/sök i forumet, det är en rätt vanligt förekommande fråga

medveten om d...men dom ligger på typ sida 10.. låt den här ligga på första ett tag..sen har den gjort sitt

Ursprungligen av Orginel:

Vikka rekomenderar dudå?

koss porta pro

Kan man bara köpa iTrip i USA. Ska till thailand snart. Tror ni dom finns där eller? Nån som vet vad dom kostar?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 20:45
Ursprungligen av Orginel:

Vikka rekomenderar dudå?

Hur mycket kan du lägga ut på hörlurar? Ju mer du kan lägga ut, desto bättre lurar får du. duh. . Annars är koss porta pro ett bra och billigt alternativ. Jag tror nog det bästa billiga alternativet.

Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Hur mycket kan du lägga ut på hörlurar? Ju mer du kan lägga ut, desto bättre lurar får du. duh. . Annars är koss porta pro ett bra och billigt alternativ. Jag tror nog det bästa billiga alternativet.

Raptor

Lägger nog runt 3000 isåfall.

Men, Yo, jag har hört att det är rätt kass kvalitet genom en fm-sändare. Många andra kanaler som hörs igenom o sånt. Är det nån som kan bekräfta detta?

varför gör man inte itrip på am bandet då?

iTrip lätt, inget snack om det.

så ligger det till alal!

Har beställt en iTrip! :P:P:P:P god jul på keeeka!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:26

iTrip är trevlig, skulle även vilja bekanta mig mer med http://www.engineeredaudio.com/products/remote2.html

Mina Altec Lansing in motion är en riktig mumsbit. Något ni strandsolare bör tänka över!

skärpning

Skärpning!!! Håll er till ämnet för tråden. Vill ni diskutera saker som är utanför trådens ämne rekommenderar jag

www.offtopic.se

Mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • 2004-11-21 19:59
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Skärpning!!! Håll er till ämnet för tråden. Vill ni diskutera saker som är utanför trådens ämne rekommenderar jag

www.offtopic.se

Mvh Olof Wahlberg

jaja....men det är ju det vi gör..... har kommit fram till att itrip är det bästa tillbehöret

1
Bevaka tråden