Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svara på vår iPod-enkät!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-21 19:05

Hej
Vi är en grupp på 5 som genomför en liten design och interaktions enkät på kth som handlar om ipod.

Enkäten kommer att änvändas i en kurs om människa datainteraktion.

Vi är tacksamma för alla svar vi får..

http://82.182.131.105:8080/

Done.

Genomfört utan missöden

gjort.
lycka till

Klart, lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 19:56

En till som är klar!

Färdigt. Tyvärr kunde man ju inte svara längre på vissa frågor och då säga vad som var dåligt. Ex. batteritid <2 h

Får man något för att man deltar i enkäten? Skulle isåfall vilja ha en iBook :).

firrat

Sådär ja.

Kommer vi att kunna ta del av resultatet sedan?

  • Medlem
  • 2004-11-21 20:36

nu har jag oxå gjort den..... har bara en fråga, vilken genaration tänkte ni på när ni gjorde enkäten??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-21 21:29

Enkät ifylld, studerar själv InteraktionsDesign vid Umeå Univeristet. Ska bli kul att se ett resultat av detta.

En fråga som jag dock inte gillar är följande. Border det inte vara en skala mellan Ja och Nej?

22. Upplever du att den totala användarfunktionaliteten försämras när musiken är igång?
Dålig 1 2 3 4 Bra

Reagerade också på den frågan. Först förstod jag den inte, sen insåg jag att svarsskalan var lite konstigt.

  • Medlem
  • 2004-11-22 10:35

Så, klart. Vill se vad ni kommer fram till tack!
Btw, det stavas inte "hafft", det räcker med ett f;)

  • Medlem
  • 2004-11-22 11:07

Jag kommer inte in på sidan...

Jag har förtydligat rubriken på denna tråd. Tänk på att det är viktigt att använda rubriker som beskriver ditt inlägg på ett bra sätt, då det tillkommer flera hundra inlägg varje dag på iPod.se.

Mats

sådär ja

  • Medlem
  • 2004-11-22 14:13

Då har man svarat

Första terminen?

Vetenskapligt är enkäten undermålig och några andra slutsatser än de redan mellan tumme och pekfinger förefintliga, kan inte dras av den. Att i frågorna använda begrepp som inte är allmänn egendom, eller i enkäten förklarade, omöjliggör effektivt vetenskaplig tolkning. Läraren kommer att (borde i alla fall) flå Er om Ni drar slutsatser med denna enkät som underlag.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 16:33

Enkät!

Done.

muhaha!

varsågod

  • Medlem
  • 2004-11-23 13:22

Klart!

Medhåller om fråga 22 och att det spelar roll vilken generation som avses. Väntar med spänning på resultatet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-23 14:22

Har fyllt i den nu.

Får säga att den mättekniskt lämnade mycket att önska. Antar att ni inte läst någon kurs i marknadsanalys eller liknande, men några enkla mättekniska saker kunde ni nog tänkt på innan.

T.ex. kan man inte fråga "hur lätt är det" och sen ha en skala från 1 till 4 där 1 betyder lättast. Väldigt dubbla budskap.
På frågorna när det är ett alternativ som radiobutton och det andra som skrivrad så går det inte att avmarkera radiobuttonen när man väl råkat klicka på den. Dessutom så är frågan "hur ofta använder du ipoden per dag" ganska irrelevant om man inte får skriva kommentarer till den. Jag använder inte ens min varje dag. Men när jag reser eller åker längre sträckor med bil blir det flera timmar.

Jag antar dock att enkäten bara ska ge en lätt fingervisning, för att dra några statistiska slutsatser om den är inte möjligt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-23 16:11

Ifyllt

  • Medlem
  • 2004-11-23 16:59

nu har jag också fyllt i

Enkäten är besvarad.

Håller dock med om att enkäten lämnar del övrigt att önska...

1
Bevaka tråden