Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Funderar starkt på att köpa U2 iPoden till brorsan i kombinerad jul/födelsedagspresent och nu har jag några frågor kring denna "mirakelmaskin". Har försökt hitta svar på andra sidor men vill ju gärna ha lite fakta av experter
-Kan man använda iPoden som en portabel hårddisk, dvs. föra över vilka filer som helst från datorn? Exempelvis använda iPoden för att, från datorn, tanka ner jpg-bilder eller filmer och sedan ladda upp dom på kompisens dator.
-När man för över Mp3 låtarna till iPoden, gör den då om dem till något annat format? Kan man föra tillbaka låtarna man har på sin iPod till datorn (som MP3) och använda dom där?
-Om man köper U2 iPoden, får man som svensk kund då med någon U2 musik? Och i så fall i vilken form (som CD-skiva eller kanske någon kod som ger en rätt att ladda hem dom på någon hemsida)?

aja... hoppas någon är schysst och svarar

//Schlangen

Först och främst välkommen hit.

Ja ipoden går att använda som hårddisk

Nä de förblir mp3, men det kan vara ide att rippa dina skivor med aac mha. iTunes (ladda hem det nu och bekanta dig med det redan idag). Det är enligt mig den bästa spelare till en dator

Njäe, du får rabatt på skivorna, så har jag fattat det iaf.

Hoppas att du kommer att trivas här hos oss!! Posta gärna lite bilder när du fått den

  • Medlem
  • 2004-11-22 18:04

ok, det kan du andvända som portabel hårdisk ,
apple har gjort ett sorts system som gör att man inte kan lägga tillbaka låtarna från ipod till data , men det finns program kom inte ihåg vad det hette,och nej den ändra inte format det är ialf det jag kunde , us frågorna vet jag ej ;S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 18:44
Ursprungligen av thpt:

ok, det kan du andvända som portabel hårdisk ,
apple har gjort ett sorts system som gör att man inte kan lägga tillbaka låtarna från ipod till data , men det finns program kom inte ihåg vad det hette,och nej den ändra inte format det är ialf det jag kunde , us frågorna vet jag ej ;S

jag har kunnat lägga tillbaka låtarna på datorn. På windows behövde man bara ställa in den som disk sedan finns det en dold mapp där all musik ligger. På mac vet jag inte hur man gör men det måste väl vara något liknande...

Tack för svaren grabbar!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 18:20

kanske inte är svar på någon av dina frågor... men vill du vara säker på att få den innan jul så undvik applestore. jag beställde en vanlig 20gb den 10 november. Inget hände med orderns status trots att jag ringde deras outsourcade kundtjänst. Där jag möttes av frasen "that's very strange" två ggr. Fick ett mail till slut där det sades att den skulle skeppas senast 8 december. Det blev en svensk webbshop istället och en ipod dan därpå.

Du får rabatt på låtarna via iTunes Music Store, du handlar låtarna genom iTunes och sen rätt ut i iPoden. Det finns tyvärr inte i Sverige än, men om du har ett kontokort med finsk faktureringsadress går det finemang.

ipoden är snygg men bandet är destå räligare ^^

1
Bevaka tråden