Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hip Hop / Rap

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har nån av er hört Heiroglyphics eller souls of mischief?

Ursprungligen av tajroo:

har nån av er hört Heiroglyphics eller souls of mischief?

ÅÅÅÅ, 93 til infinity med souls of mischief kan ju vara en av världshistoriens bästa hiphoplåtar! Eller, den är grymm i alla fall :rolleyes: .

Ursprungligen av pelle.f:

ÅÅÅÅ, 93 til infinity med souls of mischief kan ju vara en av världshistoriens bästa hiphoplåtar! Eller, den är grymm i alla fall :rolleyes: .

jo den måste vara det. Annars vet jag inte...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-01-13 12:31
Ursprungligen av tajroo:

har nån av er hört Heiroglyphics eller souls of mischief?

Hieroglyphics är ju assköna. Mest för Del tha funkee homosapien som rappar så otroligt skönt (jo, det är mistadabolina-killen.. om nån minns den låten). Han rappar ju även en del med Gorillaz och det är väl höjdpunkterna i deras låtar enligt mig.

Eminem var världens bäste rappare när han släppte The Slim Shady LP. Han var mest kontroversiell, skrev bäst rim, skrev roligast rim, levererade dem bäst, jobbade med världens bästa producent för tillfället (Dre var så het då...)
Jag kan inte tänka mig någon annan som var i närheten när Em släppte Slim Shady...
jag skrattar fortfarande högt när jag lyssnar t.ex the my name is, "Got pissed of, ripped pamela lee's tit's off, slapped her so hard her clothes got backwards like Kriss Kross" eller nått i den stilen "Hey kid's you like voilence? wanna see me stick nine inch nails through my eyelids?" ... underhållning!

HÅLLER MED alexmork.... Orka bry sig om dom finns överallt på affischer... fan... man lyssnar på musik för att bli glad... iaf jag... jag tycker de e roligt att lyssna på musik... När man ibland ryser av viss gitarriff osv.. de e musik de... skit i drugs'n hoes. osv.... tyckeru de låter bra så tycker jag du ska lyssna på skiten!

Att nån är kommersiell är ju inte samma sak som att vara en sell-out. Jag menar nån kan ju vara skitbra och sälja svinit mycket cdskivor utan att vara en sell-out. Men när nån byter stil eftersom hans ursprungliga stil inte säljer då är det nåt som är fel. Tycker jag i alla fall. Alla tycker ju om olika musik och om alla musik likriktas för att spelas i radion då blir det ju trist för dom som inte bara lyssnar på listettor.

Fast å andra sidan är det jävligt jobbigt med experimentell skit på små ouptäckta/kreddiga skivor. Typ låtar med bara konstiga ljud och snörvlingar. Det bästa är när någon gör sin grej så pass bra att han blir populär och säljer mycket skivor utan att vara en sellout, typ Pharrel, Jay-z, kanye west mm.

jag hatar sånna som går runt med oversize baseball kläder och viftar med pengar och smeker sin nya bil och har 5 hundra brudar vid sida om.

Ursprungligen av tajroo:

jag hatar sånna som går runt med oversize baseball kläder och viftar med pengar och smeker sin nya bil och har 5 hundra brudar vid sida om.

usch, vilka vider.

Lite stil och profil får man ha alltså.

Du kan ju inte skriva och fråga i ett hiphopforum om någon gillar dem band du räknade upp. Det är ju ungefär som att skriva i ett matforum: "Är det någon här som gillar potatis?".

Ursprungligen av Lespionage:

Du kan ju inte skriva och fråga i ett hiphopforum om någon gillar dem band du räknade upp. Det är ju ungefär som att skriva i ett matforum: "Är det någon här som gillar potatis?".

men potatis är väl mat?

Ursprungligen av tajroo:

men potatis är väl mat?

Ja just det jag menar. Det är en självklarhet.

______________

edit: det var inget föresten.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 09:28

Jag skulle vilja tipsa om Embee's senaste platta:
Embee - Tellings from Solitaria, 2004

Tycker den är riktigt schysst faktiskt, härligt med lite svenskt som håller!

På en annan not tycker jag denna tråd har gått ganska mycket offtopic, liksom ganska många andra trådar den senaste tiden. Tycker vi ska skärpa oss lite

N.E.R.D kanske inte riktigt hör till kategorin hiphop men det är en grupp som ni borde ta en närmare titt på.

de är ganska kommersiella men det får man ta.

hiphop suger, sånt lyssnade jag på i 10-årsåldern

n.e.r.d däremot, dom e riktigt bra... men de e ju mer åt "sleazy funk rock"-hållet

  • Medlem
  • 2004-11-28 13:41

Ol' Dirty Bastard!

Ingen som har nämnt Common, illa. Han ÄR grym.

Annat bra enligt mig:
Slick Rick
Biggie
Shyne, skön röst
Outkast - Stankonia är riktigt bra
De la soul - schysst return med senaste skivan
Gangstarr
Svenskt: T.R, Embees soloprojekt - härlig, Looptroop, Timbuk,

Måste skriva hur mycket jag hatar Jay-Zs samarbete med Linkin Park, fy fan, saknar ord för at beskriva hur uruselt det låter. Där sjönk han i värde enligt mig, men han gör väl det för pengarna...=(

Om nån gillar Spoken Word så tipsar jag om Sage Francis.

Tonedeff är också en riktigt grym Rappare.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 17:57

Kass musik smak

Okej de band du räknade upp visar ju defenitivt din brist på musismak.
Jag chansar på att du är en utländsk kille i runt 15-20 års åldern annars e de ju fan depprimerande att du lyssnar på sådan musik.

Herregud har du skaffat en ipod kan du väl iallfall lyssna på lite go musik.

Säger ej att de är fel på HipHop, finns några få grupper av bra kvalitet, t.ex. Cypress Hill.

Men för de som bryr sig om vad det lyssnar på så rekommenderar jag crash, metal, hård rock och även i vissa fall Punk.

Bra Grupper ifall av hyfsad musik smak.

* Rage Against the Machine

* Limp Bizket

* KoRn

* Slip Knot

* The Offspring

I fallet där jag dissar gammal punk ska dock in skjutas att jag inte har något emot äldre musik såsom Led Zeppelin - Stairway to heaven, Van Morrison - Aint no sunshine,
Pink Floyd - We don't nedd no education och Fool's garden - Lemon tree bland flera.

Ursprungligen av basse:

Okej de band du räknade upp visar ju defenitivt din brist på musismak.
Jag chansar på att du är en utländsk kille i runt 15-20 års åldern annars e de ju fan depprimerande att du lyssnar på sådan musik.

Herregud har du skaffat en ipod kan du väl iallfall lyssna på lite go musik.

Säger ej att de är fel på HipHop, finns några få grupper av bra kvalitet, t.ex. Cypress Hill.

Men för de som bryr sig om vad det lyssnar på så rekommenderar jag crash, metal, hård rock och även i vissa fall Punk.

Bra Grupper ifall av hyfsad musik smak.

* Rage Against the Machine

* Limp Bizket

* KoRn

* Slip Knot

* The Offspring

I fallet där jag dissar gammal punk ska dock in skjutas att jag inte har något emot äldre musik såsom Led Zeppelin - Stairway to heaven, Van Morrison - Aint no sunshine,
Pink Floyd - We don't nedd no education och Fool's garden - Lemon tree bland flera.

Jag chansar på att du är en liten, skatare i 15-årsåldern. No offense asså. Men ändå...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 09:29

Jippi

Ursprungligen av pelle.f:

Jag chansar på att du är en liten, skatare i 15-årsåldern. No offense asså. Men ändå...

Vilken människorkännare man kan vara da... (Rätt på femton år, men Skatare, knappast)
HipHop lyssnar man bara på i 10års åldern, jag fattar inte vad de är som är fel i era huvuden om ni dissar mina uppräknade grupper och i stället hyllar eminem och outcast.
Eminem och Outcast, finns det några band där det är högre 12-flick stämpel på?

  • Medlem
  • 2004-12-03 22:58

[QUOTE="basse"]Okej de band du räknade upp visar ju defenitivt din brist på musismak.
Jag chansar på att du är en utländsk kille i runt 15-20 års åldern annars e de ju fan depprimerande att du lyssnar på sådan musik.
[QUOTE]
Får man inte vara utländsk då?? bara för att DU inte gillar en musiksmak betyder det inte är den är kass... Bara för att DU är insnöad i din musikstil... wake up.. det enda deprimerande är du nu för tillfället

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 03:28

men lol assa grebar, "Limp Bizkit, KoRn, SlipKnot, Outkast, Eminem" ni är ju för faen tragikomiska,

inga fler kommentarer

Mvh
/Seoulenite

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 10:18

Har inte läst hela den här tråden men av några inlägg att döma känns det mer som B.O än som något seriöst. Kom igen?

Sluta dissa Outkast, va fan snackar ni om?!!
Har ni som dissar dom hört nåt annat en "Hey Ya", "Ms.Jackson"?!
Nej just det, lyssna på deras andra låtar innan ni gör något uttalande!
André är ett jävla geni!

  • Medlem
  • 2004-12-04 16:54

så bara för att fjortisar gillar eminem så är han kass? juste ja!!! så är det, ursäkta att jag inte tänkte på det!!!

det är ju så coolt nuförtiden att lyssna på artister som ingen annan lyssnar på för man verkar ju smart då.. jag menar...visst var eminem bra.. men inte längre eftersom en 12åring nynnar på hans låt.. lixom.......*sarkasm*.

Som vanligt har en hiphop-diskussion en oerhörd variation på inläggen... förmodligen för att det är musik som berör!!!

Kul att höra folk som upptäckt Sage, Mos Def och Talib Kweli...
Vill även tipsa folk som hört ny outkast och roots om att kolla upp de äldre albumen...
Outkasts första - southernplayalisticadillacfunkymusik - kan va det bästa album som gjorts!!!

  • Medlem
  • 2004-12-12 14:23

tänkte lägga till min lilla lista:
Dead Prez
Jedi Mind Tricks
the Alchemist
Kanye West
Wu tang Clan
det var väl bara nåra..orkar inte skriva alla

Bevaka tråden