Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det FM-mottagare till ipod?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 16:29

Finns det någon slags FM mottagare som gjorts för ipod eller ipod mini?
Den olagliga itrip SÄNDAREN finns ju men det går ju inte precis att lyssna på radio med den.....
...bara sända

  • Medlem
  • 2004-11-19 17:12

Finns väl massar med små radiomottagare som sitter på hörlurssladden. Skulle nästan gissa på att Teknikmagasinet eller Hobbex har några...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 12:59
Ursprungligen av 8fps:

Finns väl massar med små radiomottagare som sitter på hörlurssladden. Skulle nästan gissa på att Teknikmagasinet eller Hobbex har några...

Okej, men hur menar dom sitter "på sladden"
Det skulle ju vara bra om det fanns någon grej som är som itrip fast en mottagare och inte sändare....

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 13:36
Ursprungligen av pite_jacke:

Okej, men hur menar dom sitter "på sladden"
Det skulle ju vara bra om det fanns någon grej som är som itrip fast en mottagare och inte sändare....

sök innan du frågar. och nej. det finns ingen.

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:47
Ursprungligen av Archduk3:

sök innan du frågar. och nej. det finns ingen.

//C

Jag har sökt men ej hittat något som skulle kunna vara det, därför frågar jag här eftersom detta är ett diskussions forum och här finns det alltid (nästan iaf) någon som vet något.
Sen behöver ju bara den som tycker han kan bistå med info svara.
Men nu vet jag ju iaf vad svaret - "DET FINNS INGEN FM-MOTTAGARE FÖR IPOD ELLER IPOD MINI "
Du får ursäkta en sån oerfaren 14åring som jag

  • Medlem
  • 2004-11-20 15:33
Ursprungligen av pite_jacke:

Okej, men hur menar dom sitter "på sladden"
Det skulle ju vara bra om det fanns någon grej som är som itrip fast en mottagare och inte sändare....

Menar hörlurar som har inbyggda FM-mottagare på sladden, vilket innebär att du är begränsad till de lurarna som följer med, oftast helt kassa. Så satsa på en bärbar radio, säkerligen bättre mottagning.

Jag tycker att ipod kan haxa upp ett par trådlösa hörlurar som går på fm-bandet. så kan man använda dem både till att lyssna på radio med och att lyssna på ipoden trådlöst med (om man har itrip). Finns ju hörlurar som går på fm bandet men dem har ju så bizzart hög frekvens så det fungerar som inte. Fett dumt. vore trevligt med trådlösa lurar till ipoden.

1
Bevaka tråden