Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod har hängt sig...HJÄLP!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

imorse när jag drog ut podden från laddaren så hängde sig den. Jag kom in på artister så helt plötsligt så fastnade den. Jah hörde från min polare att hhan syster hade gjort likadant men att dem hade löst det på någo sätt med knaparna på själva ipoden. jag har en 4g 20gb. Snälla hjälp mig fort.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-23 11:18

testa det här

Ursprungligen av college:

imorse när jag drog ut podden från laddaren så hängde sig den. Jag kom in på artister så helt plötsligt så fastnade den. Jah hörde från min polare att hhan syster hade gjort likadant men att dem hade löst det på någo sätt med knaparna på själva ipoden. jag har en 4g 20gb. Snälla hjälp mig fort.

omställ den .
lås den,lås upp ta och tryck på meny+paus i ca 5 sek. borde funka..... sedan kan du för säkerhets ta och köra en "reset all settings"

lycka till

Ursprungligen av Goatsy:

omställ den .
lås den,lås upp ta och tryck på meny+paus i ca 5 sek. borde funka..... sedan kan du för säkerhets ta och köra en "reset all settings"

lycka till

hur gör jag reset all settings

Ursprungligen av college:

hur gör jag reset all settings

batterierna tog slut i den. Så nu när jag startar upp den så kommer äppelet upp och sen efter det så kommer det upp en mapp en med en liten varnings utropningstecken. Sen om jag kontaketer den med firewiren så kommer det vanliga upp med do not disconnect, men det försvinner snart och då kommer ok to disconnect. är alla låtarna borta nu tror? jag kan alltså inte uppdatera min ipod. Vad kan jag göra nu?

du måste köra en software reset, du ser hur man gör i inlägget ovan eller i instruktionsboken där heter det nog återställning

Mvh. Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

du måste köra en software reset, du ser hur man gör i inlägget ovan eller i instruktionsboken där heter det nog återställning

Mvh. Olof

ok, tack för hjälpen. Men skulle du bara kunna förklara hur man gör denna återställning?

Ursprungligen av college:

ok, tack för hjälpen. Men skulle du bara kunna förklara hur man gör denna återställning?

håll nere MENU och PLAY/PAUSE sammtidigt i några sekunder... apples logga ska då dyka upp och grattis du har lyckats göra en soft reset... BTW. inga av dina inställningar försvinner.

det är precis deta som jag gjort. Men när jag nu startar ipoden så komer endast apple logan upp o efter et tag kommer en mapp upp på displayen. Sen kan jag inte göra något mer. Ipoden komemr heller inte upp på eller hittas i itunes

1
Bevaka tråden