Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela DVD från iPoden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 19:42

Jag har en DVD-image jag tänkte bränna på skiva men då jag inte hade någon skiva och ont om hårddiskutrymme på datorn laddade jag över den till iPoden.
Nu vill min flickvän se på den. Kan man koppla in till datorn och kolla från iPoden eller skulle det belasta iPoden för mycket tror ni? Klarar den av att läsa non-stop i en timme?

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-23 19:44
Ursprungligen av romanenko:

Jag har en DVD-image jag tänkte bränna på skiva men då jag inte hade någon skiva och ont om hårddiskutrymme på datorn laddade jag över den till iPoden.
Nu vill min flickvän se på den. Kan man koppla in till datorn och kolla från iPoden eller skulle det belasta iPoden för mycket tror ni? Klarar den av att läsa non-stop i en timme?

du skulle förmodligen överbelasta den rätt hårt är min gissning.

• Medlem
  • 2004-11-23 20:24

iPodens hårddisk är inte (mig veterligen) gjord för att köras non-stop under längre tider, så det vore nog inte klokt att köra från enheten.. :/

• Medlem
  • 2004-11-23 20:37

det är nog bäst att dra över den till dator, så att inte din pod blir lessen

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-11-24 20:16

Jag kör precis så som du beskriver, och har inga problem. Visst kan det säkert påverka livslängden på hårddisken, men vid det laget lär man ändå vara sugen på en ny... Men visst märks det att iPoden jobbar, den blir ganska varm.
Tänk dock på att du inte kan ha för stora filer på iPoden, jag har för mig att gränsen går vid 2GB. M.a.o. måste du "packa upp" filerna om du har en 4GB stor imagefil.

1
Bevaka tråden