Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mpc för iPod?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-22 12:24

någon som vet om det finns uppgradering av firmware eller dylikt som möjliggör uppspelning av mpc-filer i iPoden?
lite trist att de inte har stöd för formatet, då det har kanonkvalitet.

  • Medlem
  • 2004-11-23 19:24

vad e det för format? jag tycker det är tråkigt att den inte stöder ogg-filer

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 14:46
Ursprungligen av alal:

vad e det för format? jag tycker det är tråkigt att den inte stöder ogg-filer

mpc är ett format som förvisso inte används lika flitigt som mp3 (än), som som, vad jag har märkt, ofta har bättre kvalitet än mp3 till lägre minneskostnad.
personligen har jag bara råkat ut för ett enda ogg-album so far, så för mig känns inte det lika hett. däremot är det ibland 40% av alla album jag hittar mpc, vilket är lite trist.

  • Medlem
  • 2004-11-24 15:52

hehe, jag som trodde jag var hemma i alla ljudformat osv, fast jag kan dock inte minnas att jag har hört talas ens om mpc förr.

Och det där med att det skulle vara ganska utspridd håller därför inte jag med om.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 16:08
Ursprungligen av JoD:

hehe, jag som trodde jag var hemma i alla ljudformat osv, fast jag kan dock inte minnas att jag har hört talas ens om mpc förr.

Och det där med att det skulle vara ganska utspridd håller därför inte jag med om.

i de kretsar som jag hänger i och letar så är den faktiskt det. du ska nog vara glad om du inte har mpc-problemet

  • Medlem
  • 2004-11-24 16:13

he ok

  • Medlem
  • 2004-11-24 19:24
Ursprungligen av erik:

mpc är ett format som förvisso inte används lika flitigt som mp3 (än), som som, vad jag har märkt, ofta har bättre kvalitet än mp3 till lägre minneskostnad.
personligen har jag bara råkat ut för ett enda ogg-album so far, så för mig känns inte det lika hett. däremot är det ibland 40% av alla album jag hittar mpc, vilket är lite trist.

jag har några ogg album men jag har inte ett enda album i mpc-format, är det ett mac format, eller? var hittar du så mycket mpc?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 19:32
Ursprungligen av alal:

jag har några ogg album men jag har inte ett enda album i mpc-format, är det ett mac format, eller? var hittar du så mycket mpc?

det är inget macformat. jag kör pc hemma.
hittar på diverse ftp:er och sånt som man inte får prata om i forumet
vi kan säga att jag hittar det på internet

  • Medlem
  • 2004-11-24 19:48

hehehehe;)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-25 15:47

färgad Ipod

:rolleyes: varför är eriks spelare svart när alla andra är vita

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 18:46
Ursprungligen av Goatsy:

:rolleyes: varför är eriks spelare svart när alla andra är vita

den ser ut att ha något slag av kläder på sig...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-25 18:51
Ursprungligen av useMac:

den ser ut att ha något slag av kläder på sig...

JA!
den har på sig en svart podSleevz.
är ingen HP-pod i alla fall, om någon trodde det

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-25 19:44

½-tack!
var ju främst uppgradering av firmware eller så jag var ute efter, men det är klart att konvertering går.
det trista är ju att det blir dubbelkomprimering på det...
känns som att man hellre söker med ljus och lykta efter mp3rip isf.

1
Bevaka tråden