Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 "bättre" än G4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-25 17:07

Tja!

Jag har en fin G3:a som jag är välldigt nöjd med. JAg gick förbi apple store i Borås för att kolla på schyssta apple saker :p. Jag kände lite på G4:an och blev lite besviken...

Hjulet på den kändes inte lika skönt som på min, för att trycka på det behövde man bokstavligen tryca lite. På G3:an behöver man bara toucha. Navigeringen blir betydligt snabbare då!

Dessutom tycker jag att det gråa hjulet inte passar in riktigt... det känns inte 100% "apple"! Min är snyggare

Håller någon med mig eller tycker ni att jag har helt fel ???

Ursprungligen av MsB:

Tja!

Jag har en fin G3:a som jag är välldigt nöjd med. JAg gick förbi apple store i Borås för att kolla på schyssta apple saker :p. Jag kände lite på G4:an och blev lite besviken...

Hjulet på den kändes inte lika skönt som på min, för att trycka på det behövde man bokstavligen tryca lite. På G3:an behöver man bara toucha. Navigeringen blir betydligt snabbare då!

Dessutom tycker jag att det gråa hjulet inte passar in riktigt... det känns inte 100% "apple"! Min är snyggare

Håller någon med mig eller tycker ni att jag har helt fel ???

det är för att det ÄR ett clickwheel... du ska trycka på de på g3 kan du inte trycka alls
de e det knapparna ovanför är till för om du missat det

• Medlem
  • 2004-11-25 17:13

Jo jag vet men det känns inte lika "distinkt"

Ursprungligen av MsB:

Jo jag vet men det känns inte lika "distinkt"

det tar ett tag att vänja sig bara.. när man haft de ett tag så gillar man det. (samma som på mini).

• Medlem
  • 2004-11-25 17:17

Sen lyser ju inte knapparna lika snyggt rött på G4:an

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-25 18:53

Håller inte med dig alls
Jag tycker det är suveränt att man behöver trycka lite. Det blir liksom ett "light-knapplås" då. Scrollhjuleet har en liten annan känsla än de G3or jag provat, lite strävare och det gillar jag också...

Det rödlysande knapparna i rad har jag alltid tyckt känts som en nödlösning. Det stämmer liksom inte överens med resten av formen med en horisontell knapprad under skärmen. Och den röda färgen känns inte så Apple. Vitt skall det vara!

• Medlem
  • 2004-11-25 19:46

man lär sig att använda clickwheel, det är mycket enklare än 3g:orna.... jag tycker inte heller att de röda knapparna känns apple..... å andra sidan tycker jag att dom kunde ha gjort clickwheelet vit, lite tråkigt med grått....

• Medlem
  • 2004-11-25 20:17

Jag tror att de gjort klickhjulet grått för att det inte skall se så skitigt ut efter ett tag.
Tycker i övrigt om min G4 (det är dock den första iPod jag har).

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-25 20:49
Ursprungligen av punic:

Jag tror att de gjort klickhjulet grått för att det inte skall se så skitigt ut efter ett tag.
Tycker i övrigt om min G4 (det är dock den första iPod jag har).

nej det är ju sant.
är ju allmänt vedertagen fakta att appleanvändare i princip aldrig tvättar händerna.
jag själv hade gärna haft ett vitt hjul, eller varför inte ett svart som ett pandaöga?

Ursprungligen av erik:

nej det är ju sant.
är ju allmänt vedertagen fakta att appleanvändare i princip aldrig tvättar händerna.
jag själv hade gärna haft ett vitt hjul, eller varför inte ett svart som ett pandaöga?

det där med grått hjul för att det inte ska bli smutsigt
efter ett tag har jag inte tänkt på.
smart!
men eriks ide var ju suverän, ett svart hjul!
fan vad snyggt!

Jag kan tycka att g3 va lite snyggare . men när batteri tiden e bättre så bryr jag mig inte.

1
Bevaka tråden