Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyköpt iPod problem! iTunes+programvara

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-27 20:32

Det är såhär, att jag har köpt en ny iPod 20 GB. Och det första jag gjorde var att ladda den. Sedan installera CDN man fick med. iTunes och iPod programvara, båda äldre versioner. Sen när jag skulle sätta i usb-kabeln och låta iPod föra över låtar till den, då kommer det upp en ruta: "Programvaran som ska kommunicera med iPod är inte rätt installerad. Installera om iTunes så ska programvaran också installeras." Ungefär så står det. Och jag har gjort det. Vad är problemet? Jag vet inte hur jag ska ta mig vidare.. Den vill ju inte överföra musik

Hint Hint: De första 90 dagarna har du gratis telefonsupport.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-27 21:16
Ursprungligen av DrRotmos:

Hint Hint: De första 90 dagarna har du gratis telefonsupport.

Gratis telefonsupport? Vad menas med det? Jag vill ju bara få hjälp.. Liksom, svar på frågan.

  • Medlem
  • 2004-11-27 21:53

Ja, vad gör man på telefoner? pratar med folk Ring apple så lär du nog få hjälp eftersom de 90 dagarna knappast gått. Lycka till

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-27 22:06
Ursprungligen av ed00d:

Ja, vad gör man på telefoner? pratar med folk Ring apple så lär du nog få hjälp eftersom de 90 dagarna knappast gått. Lycka till

Herregud, det visste jag väl.. Hrm. Jag tänkte bara be om hjälp här, men tydligen får jag inget hjälp så då ringer jag väl support då.

Jag menade inte på något sätt att vara otrevlig. Jag syftade på att om ingen här visste vad problemet berodde på så kunde du ringa dit.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2004-11-28 12:20

En möjlighet att börja med kunde vara att uppdatera till senaste version av iTunes och iPodprogramvaran från Apples site och hoppas att det löser problemet.

iPod kräver väl USB2-anslutning? Är det rätt port du ansluter till?

Det var de två förslag jag har att komma med. Lycka till!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-28 18:34
Ursprungligen av Macx:

En möjlighet att börja med kunde vara att uppdatera till senaste version av iTunes och iPodprogramvaran från Apples site och hoppas att det löser problemet.

iPod kräver väl USB2-anslutning? Är det rätt port du ansluter till?

Det var de två förslag jag har att komma med. Lycka till!

Hej. Det har jag gjort, men det har inte löst problemet.

Nja, det stod att man skulle ansluta till USB 2.0 eller Firewire. Och jag har USB port 2.0 och Firewire.. Men det fungerar ändå inte.
Tack.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-28 18:35
Ursprungligen av DrRotmos:

Jag menade inte på något sätt att vara otrevlig. Jag syftade på att om ingen här visste vad problemet berodde på så kunde du ringa dit.

Nä, okej. Men jag ska göra det imorgon och se om det fungerar.

Tjohej!
Har du:

1. Installerat de senaste versionerna från Apples hemsida.
2. Uppdaterat iPodprogramvaran.
Om du har en windowsmaskin så måste väl iPoden formateras för PC?
3. Starta om datorn.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-28 18:33
Ursprungligen av mr.kongo:

Tjohej!
Har du:

1. Installerat de senaste versionerna från Apples hemsida.
2. Uppdaterat iPodprogramvaran.
Om du har en windowsmaskin så måste väl iPoden formateras för PC?
3. Starta om datorn.

1. Jag har uppdaterat till iTunes 4.7 och så laddat ner iPod Updater 2004-11-15 men när jag väl ska starta det så står det ju bara iPod servicefel.
2. Det har jag gjort, men som sagt. Det står bara när jag öppnar iTunes: "Programvaran för iPod är inte rätt installerad. Installera om iTunes så installeras programvaran för iPod." och det har jag gjort flera gånger.
Hur ska man göra så att iPoden formateras för PC? Jag har en Windowsmaskin, ja.

Släng ut itunes och installera om det

Välkommen hit Dayweed, hoppas att du kommer att trivas här!

Mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-29 15:18
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Släng ut itunes och installera om det

Välkommen hit Dayweed, hoppas att du kommer att trivas här!

Mvh Olof Wahlberg

Tack! Det hoppas jag med.
Jag har prövat det där redan. ;/ Och det fungerar ej.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-30 21:01
Ursprungligen av dayweed:

Tack! Det hoppas jag med.
Jag har prövat det där redan. ;/ Och det fungerar ej.

Det fungerade att överföra på den windowsmaskin vi har i skolan, där iTunes redan är installerat.. Hrm, men det fungerar inte hemma.. ;/

Ursprungligen av dayweed:

Det fungerade att överföra på den windowsmaskin vi har i skolan, där iTunes redan är installerat.. Hrm, men det fungerar inte hemma.. ;/

Testa WinAMP eller Musicmatch

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 21:17

Tipsa inte alltför mycket om 90-dagars supporten man får, den gäller nämligen bara ETT ärende under 90 dagar. Du har med andra ord bara möjlighet att kontakta supporten för ett enda ärende och detta måste vara inom de första 90 dagarna, om du inte har skaffat AppleCare dvs.

  • Medlem
  • 2004-12-07 22:20
Ursprungligen av cruZZade:

Tipsa inte alltför mycket om 90-dagars supporten man får, den gäller nämligen bara ETT ärende under 90 dagar. Du har med andra ord bara möjlighet att kontakta supporten för ett enda ärende och detta måste vara inom de första 90 dagarna, om du inte har skaffat AppleCare dvs.

VA?! det är ju totalt värdelös juh....
support utan nån riktig support lixom...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 23:26
Ursprungligen av iPir9:

VA?! det är ju totalt värdelös juh....
support utan nån riktig support lixom...

Jo det är rätt kasst, men support via internet ska man ha ändå, det är bara telefonsupporten om jag förstått allt rätt...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 23:45
Ursprungligen av cruZZade:

Tipsa inte alltför mycket om 90-dagars supporten man får, den gäller nämligen bara ETT ärende under 90 dagar. Du har med andra ord bara möjlighet att kontakta supporten för ett enda ärende och detta måste vara inom de första 90 dagarna, om du inte har skaffat AppleCare dvs.

fast jag tror inte de är så stenhårda med det där.. när jag ringde sa de "ja.. egentligen så har man ju bara 90 dagars telefonsupport men okej då.."

  • Medlem
  • 2004-12-08 00:01

men ändå, hur ofta går el prylar sönder (eller få världens probs) under 90 dagar? har aldrig hänt mej... snarare efter ett halvt år eller ett år... typ

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 01:04
Ursprungligen av iPir9:

men ändå, hur ofta går el prylar sönder (eller få världens probs) under 90 dagar? har aldrig hänt mej... snarare efter ett halvt år eller ett år... typ

iPodar verkar ju gå sönder både här och där

  • Medlem
  • 2004-12-08 16:45

Så sant... så vidrigt...
jag menar om man betalar 4k för en el-pryl.... den ska ikke gå sönder så lätt... (inte heller ska den bugga helt ur o blir oanvändbar)

Har apple väldigt dålig varukontroll eller???

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 20:14
Ursprungligen av iPir9:

Så sant... så vidrigt...
jag menar om man betalar 4k för en el-pryl.... den ska ikke gå sönder så lätt... (inte heller ska den bugga helt ur o blir oanvändbar)

Har apple väldigt dålig varukontroll eller???

Tyvärr gäller det ju majoriteten av elektronik och hårdvara som säljs nuförtiden :/ Ta bara SE-telefonerna...visserligen så brukar ju dom felen bara finnas i de allra första upplagorna och sedan fixas men ändå.

  • Medlem
  • 2004-12-08 20:43
Ursprungligen av cruZZade:

Tyvärr gäller det ju majoriteten av elektronik och hårdvara som säljs nuförtiden :/ Ta bara SE-telefonerna...visserligen så brukar ju dom felen bara finnas i de allra första upplagorna och sedan fixas men ändå.

Jo visst, men 4G iPoddarna har väl funnits ute på marknade ett tag nu väl?
o ändå är det en hel hög med människor som har probs med sina iPoddar lixom...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-09 20:36
Ursprungligen av iPir9:

Jo visst, men 4G iPoddarna har väl funnits ute på marknade ett tag nu väl?
o ändå är det en hel hög med människor som har probs med sina iPoddar lixom...

Tack för alla svar!
Det är såhär, att jag ska prova att göra om allt sen när jag har fått min nya dator, där det inte är SP2 installerat.. Det verkar vara det som är felet faktiskt..
Jag struntar i telefonsupporten, det gör mig inte så mycket faktiskt..

Ville bara tillägga att iPod inte kräver Usb 2.

Det är helt otroligt... Jag har precis (igår) fått exakt samma problem som du har utan att ha installerat/avinstallerat program eller ändrat några inställningar. Någon som vet hur man löser det? Det har ju trots allt gått några dagar sedan tråden var aktiv ;).

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 15:52
Ursprungligen av Geertsen:

Det är helt otroligt... Jag har precis (igår) fått exakt samma problem som du har utan att ha installerat/avinstallerat program eller ändrat några inställningar. Någon som vet hur man löser det? Det har ju trots allt gått några dagar sedan tråden var aktiv ;).

DEt som ingen förstått är att jag trott dayweed gjort på fel sätt.

Först installerar du allt via skivan. Sedan updatera programvaran först. Efter det kan du ladda ned iTunes. Eftersom senaste updaten är för bli kompatibel med 4.7 iTunes.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

DEt som ingen förstått är att jag trott dayweed gjort på fel sätt.

Först installerar du allt via skivan. Sedan updatera programvaran först. Efter det kan du ladda ned iTunes. Eftersom senaste updaten är för bli kompatibel med 4.7 iTunes.

//C

Men mitt problem är att jag gjort allt rätt... Det har fungerat utmärkt sen jag köpte den och sedan har felet uppstått.

1
Bevaka tråden