Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det finns ingen efterfrågan på iPod längre!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10101758

Enligt OnOff finns det inte längre någon efterfrågan på iPod.

Alltså vad är det här? Hur kan man trycka detta i tidningen? Man intervjuar och publicerar detta helt okritiskt av en som inte säljer produkten, utan dess konkurrenter. Makalöst dåligt jobb måste jag säga... Uppenbarligen har artikelförfattaren inte så värst mycket koll på det hon skriver om. Background check - vad är det?

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-29 10:50
Ursprungligen av sjovall:

http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10101758

Enligt OnOff finns det inte längre någon efterfrågan på iPod.

Alltså vad är det här? Hur kan man trycka detta i tidningen? Man intervjuar och publicerar detta helt okritiskt av en som inte säljer produkten, utan dess konkurrenter. Makalöst dåligt jobb måste jag säga... Uppenbarligen har artikelförfattaren inte så värst mycket koll på det han/hon skriver om. Background check - vad är det?

känns som att nissen på inköp på onoff har någonting personligt mot iPod. de kanske har stort lager på brödrostar som de hoppas på ska bli årets julklapp och sälja ut istället.
känns bara som att alla gör bort sig. tragiskt att han har den post i företaget som han har. tragiskt för företagets del alltså, i och med att spelaren säljer som smör i solsken överallt annars i princip.

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 15:41

Haha ja det är ju lustigt att använda sig av kommentarer från en kedja som öht. inte säljer iPods Som att tillfråga en pc-butik om försäljning och popularitet av mac-datorer

Den dan jag vill veta vad det ska bli för väder i Kiruna, kommer jag att ringa On-Off och fråga om de säljer handduschar.

Ursprungligen av leonardo:

Den dan jag vill veta vad det ska bli för väder i Kiruna, kommer jag att ringa On-Off och fråga om de säljer handduschar.

Ring en VVS:are i Kiruna istället!

ja.. jag läste den artikeln i sydsvenkan jag med.. det var massa fel överallt.. blandannat stog det att det skull den nya ipod creative zen var populär haha

fast jag tror faktiskt att dom flesta inte köper sina ipods på siba, onoff och alla om affärerna utan på internet

Ursprungligen av erreth:

fast jag tror faktiskt att dom flesta inte köper sina ipods på siba, onoff och alla om affärerna utan på internet

WORD!

Precis min åsikt också. Enligt OnOff... :rolleyes: Om de sänkte sina priser och skaffade lite bätter support när det gäller ipod kanske de hade fått fler köpare... men det kanske bara är vad jag tror

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 17:54

Creative gav väl helt enkelt onoff etc bättre villkor/priser än vad Apple gjorde. Tror inte att Onoffs inköpare bryr sig så otroligt mycket om vilken som är den "bästa" mp3-spelaren... $$$

Angående att de flesta köper sina ipods på nätet.. Det handlar väl till stor del om tillgänglighet. Av dom stora elektronikkedjorna är det väl bara siba som har ipod i sitt sortiment?

Herr och fru Svensson köper zen micros om dom ser mp3-spelare på sina barns önskelistor.

köpte min på teknikmagasinet... min blå ipod mini, där fanns alla färger och det kostade 2599 kr ;P

hmm.jag skulle köpa på siba men dom hade inget. rätt bad.
så jag gick till affären väggivägg. computer city. där fanns d mesta

1
Bevaka tråden