Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min dator hittar inte mina ipod!!!!!!!!!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjar bli lite lack nu asså...För nån månad sen så hittade inte min dator (G4 OSX 10.3) min ipod vilket betydde att jag inte kunde ladda över nåra nya låter till den. Men det hjälpte en kompis mig med genom att uppdatera min ipod med ny programvara. Jag hade installerat en uppdatering på itunes så det var därför det inte funkade.
Men nu har det hänt igen! Och utan att jag har gjort nånting! Inte uppdaterat ipod, inte uppdaterat itunes. D bara slutade att fungera en dag. Fråga mig inte varför men om nån känner igen problemet får ni hemskt gärna hjälpa mig för jag börjar bli riktigt jävla förbannad på skiten nu.
Tack på förhand alla där ute!!

mangelito: det kan vara så artt det ligger kvar info på FW porten då kan man få sådant här problem. Jag har hört om folk med FW diskar som haft samma problem. Jag rekommenderar faktiskt att du kollar runt på www.99mac.se
Jag förstår att det är trött samt.

Har dun nån annan FW disk du kan testa, kan du testa med usb istället. VIlken version av osx har du?

Mvh. Olof Wahlberg

Ligger kvar info på firewireporten? Har aldrig hört talas om nåt sånt. Men nu har jag lånat en usbkabel av en kompis och försökt igen men nu dyker ipoden upp på skrivbordet men Itunes öppnas inte och öppnar jag det så finns den inte där. Skumt. Pratade med en tekniiker på Inlife i sthlm som sa att min firewirekabel kunde va trasig men d borde ju funka m usbkabel oxå. Det hela känns väldigt mysko då det funkar att lägga över filer på den som en hårddisk och datorn hittar den om man tittar vad som är inkopplat på usb under systeminformation.

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

mangelito: det kan vara så artt det ligger kvar info på FW porten då kan man få sådant här problem. Jag har hört om folk med FW diskar som haft samma problem. Jag rekommenderar faktiskt att du kollar runt på www.99mac.se
Jag förstår att det är trött samt.

Har dun nån annan FW disk du kan testa, kan du testa med usb istället. VIlken version av osx har du?

Mvh. Olof Wahlberg

10.3 är mitt os. Nej, jag har ingen annan FW disk jag kan prova. Usb provade jag (se mitt andra svar).

Har dun nån annan FW disk du kan testa, kan du testa med usb istället. VIlken version av osx har du?

Mvh. Olof Wahlberg[/QUOTE]

Jag har ändrat titel på tråden, vi uppskattar inte svordomar. Jag kan förstå din frustration men försök att tänka på att sätta tydliga rybriker som dessutom inte innehåller svordomar eller andra otrevliga ord

Mvh. Olof Wahlberg

1
Bevaka tråden