Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang. Playlists

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-02 20:31

Hej!
Måste bara få fråga en sak som säkert har frågats 1000 ggr här men jag hittar den inte med hjälp av sökfunktionen. Frågan lyder:
Kan man inte sortera musiken efter artist-/albumnamn? Som det är nu kan jag ha samma artist i både pop och rock-listan. Då jag har ganska mycket musik. Ca 50 000 låtar (!) Så har jag ingen lust att sätta mig och sortera upp dessa och skriva tags till dem!
Kan man inte bara stänga av tagsen och lägga allt i mappar som i tex windows? Tex en mapp för en artist och sedan undermappar med de olika skivorna? Hade en Jens Of Sweden förut och den var MYCKET enklare att handha! (men inte lika cool )
Hoppas på svar, Håller på att tappa hoppet...

MVH
Dalle

Tja när du kopplar in ipoden så kommer den ju som extern hårddisk oxå.. har hört nånstans att när man går in på den och sen går man in under mapp alternativ och ändrar så att det står visa dolda mappar. för apple har smyg gömt musik delen bara

Ursprungligen av Dalle:

Hej!
Måste bara få fråga en sak som säkert har frågats 1000 ggr här men jag hittar den inte med hjälp av sökfunktionen. Frågan lyder:
Kan man inte sortera musiken efter artist-/albumnamn? Som det är nu kan jag ha samma artist i både pop och rock-listan. Då jag har ganska mycket musik. Ca 50 000 låtar (!) Så har jag ingen lust att sätta mig och sortera upp dessa och skriva tags till dem!
Kan man inte bara stänga av tagsen och lägga allt i mappar som i tex windows? Tex en mapp för en artist och sedan undermappar med de olika skivorna? Hade en Jens Of Sweden förut och den var MYCKET enklare att handha! (men inte lika cool )
Hoppas på svar, Håller på att tappa hoppet...

MVH
Dalle

  • Medlem
  • 2004-12-03 15:39

Man kan inte stänga av taggarna på nåt sätt, podden skiter i vad filerna heter utan går bara på id3-taggarna. Det är samma sak i iTunes att det är bara id3-taggar som används. Det ska finnas program som automagiskt fixar id3-taggarna utifrån vad filnamnet, men jag har inga namn just nu...

Visst kan man hitta alla filerna på podden det är bara en dold mapp, men det hjälper inte att flytta runt dem.

1
Bevaka tråden