Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Nu har jag beställt en Ipod mini i julklapp till mig själv
Så jag har lite frågor!

1. När jag åker på skidsemester till Österrike, kan jag ladda min Ipod mini i eluttagen där? Eller måste jag köpa till någon annan sladd då? Om det är så, hur mycket kostar det då i runda slängar?

2. Första gångerna man laddar den, ska man låta den köra ut sig helt då? För att batteriet ska hålla längre i framtiden? Min förra mobil var så, man fick ut mer av batteriet om man lät den köra sej riktigt slut de första gångerna innan man ladda den.

3. Sen till sist en mindre viktigt fråga, jag är bara lite nyfiken på om någon här har gravering? Vad har ni skrivit isåfall? Den var ju gratis nu när jag beställde så jag tog mitt favorit citat från The Simpsons, " Flower power my ass " - Homer J. Simpson. De som sett detta avsnittet förstår det nog på ett annat sätt .

Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 21:16

1. När jag åker på skidsemester till Österrike, kan jag ladda min Ipod mini i eluttagen där? Eller måste jag köpa till någon annan sladd då? Om det är så, hur mycket kostar det då i runda slängar?

Jag vet inte vad det är för uttag i Österrike, men det du behöver är en kabel som den på bilden nedan, sedan kopplar du bara in den i din lilla vita "dosa" istället för stickkontakten. Du behöver naturligtvis en som passar i Österrike istället Kostar kring 30kr i Sverige och borde väl inte kunna kosta många fler slantar där nere.

2. Första gångerna man laddar den, ska man låta den köra ut sig helt då? För att batteriet ska hålla längre i framtiden? Min förra mobil var så, man fick ut mer av batteriet om man lät den köra sej riktigt slut de första gångerna innan man ladda den.
iPodens batteri har inget minne, allt du kan tänkas vilja veta om dem finns att läsa här http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=19556

3. Sen till sist en mindre viktigt fråga, jag är bara lite nyfiken på om någon här har gravering? Vad har ni skrivit isåfall? Den var ju gratis nu när jag beställde så jag tog mitt favorit citat från The Simpsons, " Flower power my ass " - Homer J. Simpson. De som sett detta avsnittet förstår det nog på ett annat sätt.
Har ingen på min, men om jag hade haft det skulle det nog varit "Other side up"

Tack

Tack för svaren, undrar bara om det är någon chans att det är samma uttag i Österrike som här i Sverige?

hela Europa har väl samma uttag? jag kunde ladda min pod i polen iallafall. och i tyskland när vi var där på klasresa.

Ja om man läser på Apples hemsida och kollar på de där tillbehören så man kan ladda över allt så finns det kontakter för USA, Japan, Kina, Australien, Storbrittanien och Väst Europa. Så jag tror att både Sverige och Österrike går under Väst Europa och alltså har samma uttag. Tack för svaren iallafall!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 09:16

ta med en vanlig reseadapter? finns för nån hundring på t.ex clas ohlson.

Ursprungligen av kallee:

Hej!
Nu har jag beställt en Ipod mini i julklapp till mig själv
Så jag har lite frågor!

1. När jag åker på skidsemester till Österrike, kan jag ladda min Ipod mini i eluttagen där? Eller måste jag köpa till någon annan sladd då? Om det är så, hur mycket kostar det då i runda slängar?

Ja, det bör gå bra. Minns iaf inte att jag hade något problem med mobilladdaren när jag var i Österrike.
Skulle tro att de flesta europeiska länder har samma slags elkontakter.

1
Bevaka tråden