Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående klickhjulet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-05 21:02

Jag har nyss införskaffat en iPod Mini.Det jag märkte direkt var att klickhjulet i mitten (Även kallad Select Button i manualen) inte rullade alls när man rörde på den.Jag har för mig att 2G-modellen var känslig för beröring och rullade smidigt.Har man tagit bort rull-funktionen från Mini,hur är det tänkt att man ska navigera effektivt?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 21:06

Klickhjulet är beröringskänsligt, men det rör sig aldrig. Förstår inte riktigt hur du menar

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 21:12

Första generationen iPods hade ett snurrhjul som snurrade när man drog på det. Ungefär som scrollhjulet på en datormus. Har för mig att det var känsligare och gick sönder enklare än det nuvarande.

  • Medlem
  • 2004-12-05 21:25
Ursprungligen av raZmus:

Klickhjulet är beröringskänsligt, men det rör sig aldrig. Förstår inte riktigt hur du menar

Jag menar att när jag på något sätt vill "scrolla" ner så funkar det inte.Det slutar med att jag trycker in knappen och måste gå tillbaka till menyn innan.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 21:31

Isåfall låter det som det är något fel på din pod. Den ska svara vid närmsta beröring Om du inte har väldigt speciella fingrar ;D

  • Medlem
  • 2004-12-05 21:38

Gaaah!Köpte den idag ju,hur kan det redan vara fel på den

  • Medlem
  • 2004-12-05 21:52

Aaah,jag har äntligen tagit reda på hur det funkar :P....klantigt av mig,men nu fungerar allt ok.Verkligen ett bra köp må jag säga

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 22:25

Skulle vara trevligt att veta hur man kan missuppfatta hur det fungerar?

jag tror att det va så här att han trodde att det va kanppen i mitten som skulle vara tryckkänsligt inte "hjulet" runtom...

  • Medlem
  • 2004-12-05 22:41

Precis hekatomb.Jag trodde att det var som 2G-modellen.Men nu är hjulet runtomkring knappen,och det är där man ska "snurra".Iaf,fallet är löst nu och jag älskar min iPod Mini

1
Bevaka tråden