Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

textbaserade rollspel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sjukt kul grej, textbaserade rollspel för iPoden som folk suttit hemma och knåpat ihop, vissa är rätt avancerade tom, tex. "vem vill bli miljonär" spelet.

såhär gör du iaf:
gå in på iPodSoft och ladda ner filerna, sen zippar du bara hela skiten in i mappen notes i iPoden, om du har den i hårddsikläge såklart.

!tips: sortera in spelen i egna mappar!

nu kan du nuta av gamla D&D och diverse småspel.

ni kommer väl ihåg de gamla nintendoböckerna med samma tema?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-06 23:31

jo, de är lite smått roande, men själv ids jag inte riktigt sitta och läsa och tokscrolla på den där lilla skärmen. men idén är god
dock tycker jag att apple lätt kunde varit lite mer generösa med de inkluderade "riktiga" spelen (iofs med massa andra funktioner också. känns så avskalat på alla fronter.)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:49

Textbaserade rollspel känns faktiskt som något jag skulle kunna tänka mig att spela på iPoden. "Vanliga" spel känns det inte som jag efterfrågar särskilt mycket. Ska det vara något, så ska det helst vara något som fungerar iaf nästan fullt ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:52

hm

Tillbaka efter 2 veckor i dvala.

Jo.

Men dessa spel. Kan saker hända som påverkar historien?

jag menar är det inte bara en storyline?

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Tillbaka efter 2 veckor i dvala.

Jo.

Men dessa spel. Kan saker hända som påverkar historien?

jag menar är det inte bara en storyline?

//C

Välkommen tillbaka.

  • Medlem
  • 2004-12-08 13:41

Zork till podden!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:56

Jag har inte testat just dessa spel. Men det är väl troligt att det finns vissa vägskäl, annars hade det väl kallats "bok" och inte "spel"

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 00:04
Ursprungligen av raZmus:

Jag har inte testat just dessa spel. Men det är väl troligt att det finns vissa vägskäl, annars hade det väl kallats "bok" och inte "spel"

Sant.

//C

asså, det kan ta vändingar, du kan ju lixom dö, eller så. ofta finns det också flera olika slut.

om ni går in på ipodsoft så kan ni ladda ner iStoryCreator, då kan ni göra egna. om nån gjort ett eget spel får ni gärna skicka det.

1
Bevaka tråden