måste få ventilera:
Ibland undrar jag faktiskt över denna ipod-sekt. Har själv en mini, som är jättesnygg etc, ska sälja den nu o köpt en 40 gb (så jag inte blir anklagad för att vara ipod-hatare som bara vill förstöra andras lycka).
Men att ha en dyr, s k kvalitetsprodukt som man oroar sig inte ska klara att användas till det den är till för (ladda över data fr burk->pod m usb1.1 vilken den är specad till!) och samtidigt tycka att det är en jättebra pryl slår mig som mkt märkligt! Verkar som att podden för många här är mkt mer än en pryl, utan mer hobby.. vilket är helt ok.. men ibland tangerar det faktiskt gränsen bortom t o m livsstil utan närmar sig fanatism.. Ipod har verkligen lyckats med produkten på så sätt att folk älskar den totalt (läst inlägg där ngn var stolt över att hans syster samt kompis köpt en ipod), fast den enl mig ej är så tekniskt/funktionellt fulländad. Tycker att det är mer nyanserat på ipodlounge, där apple faktiskt ibland iaf kritiseras (ljudproblemen m G4, dålig stil att ej ha bättre/billigare möjligheter att byta batt etc) .. då både detta samt ipodlounge får anses vara Fan-clubs till ipod, besökta av sektens präster & munkar, så borde man faktiskt passa på att försöka påverka/kommunicera (bön?) apple att åtgärda de brister man anser finns samt lägga till de lösningar man tycker behövs.. apple är till för er, inte vice versa..
Sorry för längden på inlägget. Ja, jag är glad för min Ipod, och ja, den ger mig fantastiska möjligheter att ha med mig massa musik när jag reser.. och ja, detta är ett ipod-forum för entusiaster, så jag borde hålla tyst o låta folk få vara så entusiastiska & ryggdunkande som de vill eller sluta besöka forumet.. men jag tycker att det är kul/lärorikt med vissa av trådarna.. och jag kan inte hålla tyst
mvh
martin