Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värmeproblem ?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God morgon.

I helgen var jag hos en kompis och (blunda nu) tankade lite smått&gott.

Skulle sedan för över allt till iPod'en via Usb 1.1.
Saker på runt 300 Mb gick bra.

Men sedan tankade jag över runt 1 Gb på en gång.
Och det tar ju sin lilla tid...

När jag kände på 'Podden' var den ganska varm i alla fall, och jag blev lite osäker, och försiktig som man är började man blåsa lite på den, för att 'kyla' ner den...

Men nu undrar, hur mycket "pallar" iPod'n, jag menar, så inte allt bara smälter ihop till en vit klump... Vore ju tråkigt..

Eller är det bara att vara lugn att tanka ?

För det känns lite farligt när den blir varm...

/Mvh Johan

Min Pod råkade ut för ett litet missöde för cirka ett halvår sen. Hade den kopplad till datorn, efter ett tag när jag passerade datorn märkte jag att displayn lyste vääldigt mycket, alla knappar lyste, den var stekhet. Kopplade loss den, lät den svalna av, sen så va den död. =(.
Fick en ny av apple iof sig, men nu förtiden burkar jag hålla lite koll på min kära ägodel så att den inte blir allt för varm.

Klart att den blir varm när du tankat musik, men min var illhet.

Det var ju ingen solskenshistoria precis...

Bra att du fick en sprillans då...

Då tankar jag vidare

måste få ventilera:

Ibland undrar jag faktiskt över denna ipod-sekt. Har själv en mini, som är jättesnygg etc, ska sälja den nu o köpt en 40 gb (så jag inte blir anklagad för att vara ipod-hatare som bara vill förstöra andras lycka).

Men att ha en dyr, s k kvalitetsprodukt som man oroar sig inte ska klara att användas till det den är till för (ladda över data fr burk->pod m usb1.1 vilken den är specad till!) och samtidigt tycka att det är en jättebra pryl slår mig som mkt märkligt! Verkar som att podden för många här är mkt mer än en pryl, utan mer hobby.. vilket är helt ok.. men ibland tangerar det faktiskt gränsen bortom t o m livsstil utan närmar sig fanatism.. Ipod har verkligen lyckats med produkten på så sätt att folk älskar den totalt (läst inlägg där ngn var stolt över att hans syster samt kompis köpt en ipod), fast den enl mig ej är så tekniskt/funktionellt fulländad. Tycker att det är mer nyanserat på ipodlounge, där apple faktiskt ibland iaf kritiseras (ljudproblemen m G4, dålig stil att ej ha bättre/billigare möjligheter att byta batt etc) .. då både detta samt ipodlounge får anses vara Fan-clubs till ipod, besökta av sektens präster & munkar, så borde man faktiskt passa på att försöka påverka/kommunicera (bön?) apple att åtgärda de brister man anser finns samt lägga till de lösningar man tycker behövs.. apple är till för er, inte vice versa..

Sorry för längden på inlägget. Ja, jag är glad för min Ipod, och ja, den ger mig fantastiska möjligheter att ha med mig massa musik när jag reser.. och ja, detta är ett ipod-forum för entusiaster, så jag borde hålla tyst o låta folk få vara så entusiastiska & ryggdunkande som de vill eller sluta besöka forumet.. men jag tycker att det är kul/lärorikt med vissa av trådarna.. och jag kan inte hålla tyst

mvh
martin

Absolut ska man få ventilera. Lite kul dock att du gör detta i en tråd om värmeproblem!

Det bara brast Närå, men det är så typsikt. killen skriver "hjälp, räcker det att jag sitter o blåser på min ipod i 2 timmar eller kan den ändå ta skada?" .. känner man så så skulle iaf jag reagera med "vad är det för j-a skit-pryl jag köpt!" .. o sen svarar ngn att hans pajjade vid vanlig använding o får svaret "bra att du fick en ny" .. det är väl helt j-a självklart att han ska få en ny, och han borde vara förbannad för att den pajjade för honom.. skulle det gällt ngt annat än ipod hade han säkert krävt att få byta produkt!

  • Medlem
  • 2004-12-08 16:50

Jag håller med dej marbe558... visst finns det lite grann av fanatism över iPod här...
och som jag har nämnt på en annan tråd, det verkar som MÅNGA personer som har fått probs med iPod är andra produkter (Som mobil telefoner)... men många människor är lixom "WOW IPOD RULES YO!" -ish...

Vilketfall, tycker jag att apple BORDE skärpa sig med varukontroll... jag menar, så många som får probs med iPod, man kan tycka att apple kontrollerar sina iPoddar välldigt uselt....

Tämligen intressanta svar. Lite kritik också, alltid trevligt. Men en var ju lite osäker bara...
Vad är forumet annars till för ?

En må ju va lite kreativ gällande inlägg här..

Tjena!
Är också lite rädd för detta med värmen, laddade över en rippad DVD film och kände att iPoden blev varm, men inte kan detta vara farligt? Eller hur mkt värme tål den? Man kanske skall montera in en fläkt?

Ursprungligen av don_salvatore87:

Tjena!
Är också lite rädd för detta med värmen, laddade över en rippad DVD film och kände att iPoden blev varm, men inte kan detta vara farligt? Eller hur mkt värme tål den? Man kanske skall montera in en fläkt?

Montera in en fläkt? Det är nog att överdriva... Klart att den ska tåla lite värme.

Men har du nano blir den inte varm alls det är bara hårddiskspearna som blir varma...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-11 15:38

Hoppas min ipod 5g håller för de 19gb musik jag ska slänga in på en och samma gång

Ursprungligen av Banankaka:

Hoppas min ipod 5g håller för de 19gb musik jag ska slänga in på en och samma gång

Det är klart att den gör. Ja la in 25 gb musik i ett kör förra veckan och det funkade perfa...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 23:24
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Det är klart att den gör. Ja la in 25 gb musik i ett kör förra veckan och det funkade perfa...

Haha vad bra Jag har altid haft sån otur med att mina grejjer pajjar

  • Medlem
  • 2005-12-15 11:12
Ursprungligen av Banankaka:

Haha vad bra Jag har altid haft sån otur med att mina grejjer pajjar

Då är vi 2 Det tog mig en månad innan jag fick min beställa nano... Helt sjukt.. Och sen att allt går sönder för mig, som min DELL-dator t.ex. när jag köpte den.. Efter 3 dar pajade den, formaterade och den har funkat perfa sedan dess...

Min nano, (om vi ska back till topic) så funkar den perfa än så länge, hoppas den fortsätter med det

1
Bevaka tråden