Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att köpa en iPod mini! eller?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-21 10:28

Hejsan!

Innan ni läser resten så vill jag först påpeka att dessa frågor jag har är till iPodmini ägare.
Iaf, Om precis en vecka (28é juni) fyller jag 15år och då har det lovats en massa pengar och folk undrar vad man vill ha. Och självklart har man funderat på iPod mini..men dessa frågor springer runt i huvudet, får jag inte svar på dom blir det nog ingen mini, så snälla hjälp!

FRÅGORNA:

1. Läste i någon recension att det kunde vara nåt problem att formatera iPod mini första gången, någon som upplevt det som svårt?

2. Vad har ni för hörlurar till eran iPod mini? Och klarar iPod mini:n att driva tunga lurar?

3. Är verkligen tillbehör som t.e.x Skydd för hela ipoden? Dom flesta påpekar ju att iPod mini är så stabil att man skulle kunna stå på den!

4. Om nu tillbehör är ett krav, så skulle någon kunna t.e.x köpa nåt skydd från lajo.biz åt mig? självklart betalar jag mer pengar än vad det skulle kosta er...Varför jag inte frågar mina föräldrar? därför det är en sak som jag helst inte vill ta upp.

5. Har iPod mini någon nackdel? Har den krashat för någon?

Iaf tack i förhand

MVH wARRe

1. Läste i någon recension att det kunde vara nåt problem att formatera iPod mini första gången, någon som upplevt det som svårt?
Fungerade utmärkt för mig.

2. Vad har ni för hörlurar till eran iPod mini? Och klarar iPod mini:n att driva tunga lurar?
Jag använder de som följer med, det duger bra för mina öron. Självklart går det att få bättre ljud i andra lurar men det känns hittills bara onödigt för mig.

3. Är verkligen tillbehör som t.e.x Skydd för hela ipoden? Dom flesta påpekar ju att iPod mini är så stabil att man skulle kunna stå på den!
De flesta skydd jag hitttat har inte skydd för displayen. Jag var så sent som i lördags in hos Macoteket i Stockholm och frågade om de fått in några fodral till minin. De tyckte att jag skulle vänta på ett grått tygskydd (med skydd för displayen) som ännu bara fanns till de äldre iPodarna. Men de sa också att minin är mer skyddstålig än de övriga och att man inte behöver något skydd så länge man sköter den "normalt".

5. Har iPod mini någon nackdel? Har den krashat för någon?
Den har hängt sig en gång för mig, men då var det bara att starta om den. Annars har jag inga nackdelar. Ju mer jag använder den, desto mer fördelar hittar jag! iPod mini är en otrolig sak! Enligt mig så har den allt.

jag kör ett par Pioneer SE-DJ5000 till min mini och dom driver den utmärkt. Bra volym och allt.
http://martin.mainstream.se/index.php?action=mid&al=361&uid=3&pic=10400
en bild på lurarna och min mini.
dessutom har jag haft min mini i lite mer än 2 månader nu och har aldrig behövt nått skydd av något slag. Den ligger mest i min byxficka/jackficka eller i väskan och inte en repa någonstans.
Jag hade heller inga problem med formatering.

  • Medlem
  • 2004-06-21 12:25

Gud vad härligt med positiva svar
Så egentligen behöver man bara skydd för displayen? Som man kan typ snickra ihop ett eget med lite bokplast och så vidare? Dessutom vad består en iShade av?

Ursprungligen av wARRe:

Gud vad härligt med positiva svar
Så egentligen behöver man bara skydd för displayen? Som man kan typ snickra ihop ett eget med lite bokplast och så vidare? Dessutom vad består en iShade av?

1. Läste i någon recension att det kunde vara nåt problem att formatera iPod mini första gången, någon som upplevt det som svårt?
Det fungerar perfekt för mig också.

2. Vad har ni för hörlurar till eran iPod mini? Och klarar iPod mini:n att driva tunga lurar?
Jag fick ett par Sennheiser RS-120 när jag nu slutade 8:an. De funkar allderless utmärkt med Minin.
Bild:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/PICT0878.JPG

3. Är verkligen tillbehör som t.e.x Skydd för hela ipoden? Dom flesta påpekar ju att iPod mini är så stabil att man skulle kunna stå på den!
Jag tror inte att något skydd behövs, men jag har inte tagit bort orginalplasten utan bara gnuggat bort texten, "Dont steel music" i 4 olika språk på skärmen, det funkar perfekt som repskydd, sitter tajt, och gör inte Minin mindre Mini än den redan är.

5. Har iPod mini någon nackdel? Har den krashat för någon?
Ja, min har hängt sig en gång, i ca 30 minuter innan den slocknade och behövde laddas.

Köp en Mini, bara gör det, tveka inte dom är underbara!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 15:59

Svar från en med en 3g ipod

1. Läste i någon recension att det kunde vara nåt problem att formatera iPod mini första gången, någon som upplevt det som svårt?

min polare har en mini, formateringen var lätt, jag själv säger bara att 3g var oerhört lätt om du inte har under 30 i IQ (det som krävs för att kunna logga in på ipod.se)

2. Vad har ni för hörlurar till eran iPod mini? Och klarar iPod mini:n att driva tunga lurar?

Jag har Sony MDR-V700, strömsnålare än standard med 5 ggr bättre ljud =D

3. Är verkligen tillbehör som t.e.x Skydd för hela ipoden? Dom flesta påpekar ju att iPod mini är så stabil att man skulle kunna stå på den!

Det är värt, om du vill ha den snygg

5. Har iPod mini någon nackdel? Har den krashat för någon?

3g iPod kraschar inte....det är inte möjligt.......eller ok då, om du drar ut den när den kopierar låtar kan den hänga sig en kort stund, men annars har den inga nackdelar...

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 16:40
Ursprungligen av Archduk3:

Svar från en med en 3g ipod

1. Läste i någon recension att det kunde vara nåt problem att formatera iPod mini första gången, någon som upplevt det som svårt?

min polare har en mini, formateringen var lätt, jag själv säger bara att 3g var oerhört lätt om du inte har under 30 i IQ (det som krävs för att kunna logga in på ipod.se)

2. Vad har ni för hörlurar till eran iPod mini? Och klarar iPod mini:n att driva tunga lurar?

Jag har Sony MDR-V700, strömsnålare än standard med 5 ggr bättre ljud =D

3. Är verkligen tillbehör som t.e.x Skydd för hela ipoden? Dom flesta påpekar ju att iPod mini är så stabil att man skulle kunna stå på den!

Det är värt, om du vill ha den snygg

5. Har iPod mini någon nackdel? Har den krashat för någon?

3g iPod kraschar inte....det är inte möjligt.......eller ok då, om du drar ut den när den kopierar låtar kan den hänga sig en kort stund, men annars har den inga nackdelar...

//C

Jag har grado labs GR60, de bästa lurarna jag hört någonsin, men dom ser inte så bra ut.
Jag har exo3 med iShade till min mini, skulle aldrig byta till något annat. Det tunnaste fodralet till minin.
Ibland måste jag köra en reset för att få igång min mini, men det går ju fort.

Hälsningar
Raptor

Raptor:

Jag har också Grado lurar, de är rätt tungdrivna märker jag när jag använder MD spelaren. Kommer med stor sannorlikhet att köpa en ipod mini snart, antingen om min far hittar en i usa nästa vecka eller om jag väntar.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar när du säger att lurarna inte är så snygga. Det är en stor del av saken att ha de, att slippa ha hörlurar som ser ut som om att de kom från rymden.

Hur är det med kontakten som är rätt stor på grado lurarna? sitter den bra i hålet eller känns det som om det finns en risk att man förstör spelaren? Eller är den ivägen på något sätt?

// Jonas

jag har också precic fyllt femton och har bestält en mini pod
det är plågsamt att vänta på den vill ha den NU!!!

hej, jag e ny här.. ;P
jag beställde en ipod mini i torsdags.. så snart kommer den.. men ett problem.. tror ni att den fungerar på min dator??? windows 98.. =( jaja hoppas iaf

  • Medlem
  • 2005-07-18 10:34
Ursprungligen av _arny_:

hej, jag e ny här.. ;P
jag beställde en ipod mini i torsdags.. så snart kommer den.. men ett problem.. tror ni att den fungerar på min dator??? windows 98.. =( jaja hoppas iaf

Enligt Apple så ska inte applikationerna till minin fungera på annat än W2k SP4 eller Windows XP, inte heller iTunes funkar under 98. Men varför inte, testa.

Annars ska både Anapod och YamiPod fungera till Windows 98SE.

1
Bevaka tråden