Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar utan playlist

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag använder mig av playlists för att lyssna på alla mina låtar. Jag vet i vilken playlist jag lägger vilken låt så att jag slipper navigera runt i "Artist" och "Album" etc. menyerna.
Tycker att detta ger bättre översikt.

Nu har jag märkt att ibland hamnar vissa låtar inte i någon playlist av någon konstig anledning och det är då svårt att veta/hitta vilka dessa låtar är om man inte går igenom alla låtar en efter en.

Har försökt hitta en funktion i iTunes som ska lista alla låtar samt visa vilken playlist (om någon) de tillhör. Ungefär på samma sätt som man kan lista albumnamn eller vilken kodning en viss fil har.
Detta för att förenkla och kunna sortera ut alla låtar som inte har fastnat på en playlist så att man inte har låtar som skräpar och tar plats som man inte lyssnar på.
Men det verkar inte finnas någon sådan funktion.
Hur ska jag göra?
Andra tips på andra program med denna funktion?

jag förstår verkligen inte hur det kan vara lättar att lägga in alla låtar i separata playlists istället för att fixa iordning biblioteket. om du städar lite i ditt bibliotek ska du se att det är jävligt mycket enklare än en massa playlists. dessutom tar det mer plats med playlistsen eftersom du både har låtarna i bibilioteket och i playlists.

men men, det är väl upp till dig, men du vet väl att man kan ändra artistnamn och sånt i iTunes?

  • Medlem
  • 2004-12-09 17:32

Manasse, hur menar du med att ha låtarna i både playlist och bibliotek? Låten i playlisten länkar bara till låten i biblioteket och kopierar inte hela låten. Låten ligger väl fortfarande bara på ett ställe på hårddisken?

Håller med om att det är nog en bättre idé att städa biblioteket för att få lite bättre ordning än att ha en massa olika playlists.

  • Medlem
  • 2004-12-10 10:01

Jag antar att du har ganska många playlists, så då kanske detta blir lite knöligt att lägga in men det kanske hjälper.

Skapa ny smart playlist och välj "Playlist", "Is Not", "spellista". Spellista = en av dina andra playlists.

Lägg till ett likadant villkor för alla dina playlists. Nu kommer denna lista innehålla alla låtar som inte ingår i någon av de andra listorna.

Mycket listor blev det...

/U

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-12-10 20:00
Ursprungligen av ulna:

Skapa ny smart playlist och välj "Playlist", "Is Not", "spellista". Spellista = en av dina andra playlists. /U

Kan man inte använda wildcards? "Playlist is not * " el. liknande?

1
Bevaka tråden