Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka ipod

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 08:44

Hej
Här kommer en länk som visar hur man kan hacka ipoden
http://www.engadget.com/entry/1234000610023097/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 09:13

Ohh, intressant

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 09:27

Vore fint med ipod.se-loggan. *väntar på sin ipodphoto*

De skriver att man "voidar garantin" om man gör detta. Förstår dock inte riktigt, jag menar om något går snett är det inte bara att köra över en original firmware då, så är allt frid och fröjd?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-29 22:49
Ursprungligen av raZmus:

Vore fint med ipod.se-loggan. *väntar på sin ipodphoto*

De skriver att man "voidar garantin" om man gör detta. Förstår dock inte riktigt, jag menar om något går snett är det inte bara att köra över en original firmware då, så är allt frid och fröjd?

Hej, alltså hur gör man så bilderna blir "fetare" ? Jag har många bilder som jag har lagt in på det programmet, men man ser knappt vad bilden föreställer.. Hur gör man så bilden blir fetare liksom?Så den syns bättre..

går det endast att göra med ipod photo eller?

eller kan man lägga in svart/vita bilder i en vanlig 4g?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 14:19

Om du läser artikeln så står det att det även funkar på de andra modellerna.

har nu lagt in en bild av min egen nuna när ipoden laddas, haha, där sitter jag och smilar.

skitschysst faktiskt!

lite jobbigt att ladda om all musik bara.

om vi säger så här: Jag ficar bilder, men sen vill jag ha tilbaka vanligt. om jag återställer den igen, kommer dom vanliga bilderna tilbaka då?

Ursprungligen av tajroo:

om vi säger så här: Jag ficar bilder, men sen vill jag ha tilbaka vanligt. om jag återställer den igen, kommer dom vanliga bilderna tilbaka då?

mm undrar jag me!
och hur va det med garantin?

Ursprungligen av tajroo:

om vi säger så här: Jag ficar bilder, men sen vill jag ha tilbaka vanligt. om jag återställer den igen, kommer dom vanliga bilderna tilbaka då?

nope, spara de gamla bilderna, eller iofs så borde det ju funka att bara installera om ipod uppdater och återställa ipoden igen.

men det finns lixom ingen "återställ" knapp, utan du får spara den gamla bilden så att du kan byta tillbaka.

smart tänkt :J

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 16:29

Borde det inte bara vara att köra en vanlig återställning med Apples egen firmware?

okej kids... har nu gjort det på min ipod mini och det gick finfint
Och jag kan också säga att ta en backup på orginal firmware så äre bara att köra in den när ni tröttnat eller inte vill ha haxet längre. Har testat själv.
njut av bilden :eek:

fyfan vad snyggt skummis. Men jag väbntar nog lite. Orkar inte lägga in allt igen. Min ipod fick ju spratt nyss och jag har återställt hit och dit. Så jag väntar

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 17:37

tänkte fel där!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 18:04

Aaw maan! Står "Coming Soon!" när jag försöker leethaxxa min 4G 20gb :/

Ursprungligen av Wentor-:

Aaw maan! Står "Coming Soon!" när jag försöker leethaxxa min 4G 20gb :/

bläddra med pilarna ovanför "load bitmap"

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 18:39
Ursprungligen av skummis:

bläddra med pilarna ovanför "load bitmap"

Såg det sen. Bilder kommer snart.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 18:57

SWEET!

Fattar typ 0.

Asså ska man spara varje bild som redan finns i ipod för sig ass save bitmap elller hur ska man göra.

Och hur görman för att lägga till en egen bild?
Sedan om man vill ha allt som normalt igen hur ska man göra då!?

Hjälp...

Ursprungligen av williamos:

Fattar typ 0.

Asså ska man spara varje bild som redan finns i ipod för sig ass save bitmap elller hur ska man göra.

Och hur görman för att lägga till en egen bild?
Sedan om man vill ha allt som normalt igen hur ska man göra då!?

Hjälp...

följ bara insruktionerna på engadget så ska allt gå bra.
Om du vill ha tillbaka allt till normalt igen så kör du den vanliga ipodupdatern som du tog backup på. Eller så laddar du ner en på apple.

jag har en ipod mini och jag har valt firmware 3.2.4 sen load sen trycker man på pilarna till vilken bild man vill byta och när jag väljer på load bitmap och väljer bild så syns inte hela bilden :S vad är det för fel?

Ursprungligen av Botani:

jag har en ipod mini och jag har valt firmware 3.2.4 sen load sen trycker man på pilarna till vilken bild man vill byta och när jag väljer på load bitmap och väljer bild så syns inte hela bilden :S vad är det för fel?

din bild är för stor ? gör den mindre...

Nu fattar jag!

Men det är ett litet problmem, när jag kopplar in den och trycker på updatern så kommer inte UPDATERA fram som ett alternativ...

Vad ska jag göra?

Ok-ok...

E det ok om jag frågar dig hur man gör en backup?

Ursprungligen av williamos:

Ok-ok...

E det ok om jag frågar dig hur man gör en backup?

det är okej
ta en kopia på mappen bara min mapp heter "iPod Updater 2004-11-15" högerklicka på den och ta kopiera... klistra sedan in den på ett valfritt ställe.

Ursprungligen av skummis:

det är okej
ta en kopia på mappen bara min mapp heter "iPod Updater 2004-11-15" högerklicka på den och ta kopiera... klistra sedan in den på ett valfritt ställe.

Asså jag är ledsen men jag fattar ingeting.

Snälla... kan du förklara lite mer detaljrikt?

Ursprungligen av williamos:

Asså jag är ledsen men jag fattar ingeting.

Snälla... kan du förklara lite mer detaljrikt?

du verkar inte så hajj på dehär med datorer och ipod's... säker på att du vill in o messa med din ipods firmware? jag tänker inte bidra till att nåns ipod blir fucked up :eek: och sen kanske inte får nån ny på garantin. nej nej... inte jag inte.

skummis: Ville bara säga att jag tycker att din iPod bild regerar allt!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 23:38
Ursprungligen av williamos:

Nu fattar jag!

Men det är ett litet problmem, när jag kopplar in den och trycker på updatern så kommer inte UPDATERA fram som ett alternativ...

Vad ska jag göra?

http://ipodstudio.com/forums/showthread.php?p=7152#post7152 kan man läsa:

the ipods firmware can be updated without restoring the entire ipod, before running the updater follow these steps:

go on your ipod to ipod_control>device>sysinfo
and open the file in wordpad.
find this line of code:

buildID: 0x03028000 (3.0.2)
visibleBuildID: 0x03028000 (3.0.2)

Change a number with a lower number

buildID: 0x03018000 (3.0.1)
visibleBuildID: 0x03018000 (3.0.1)

Now the updater will think you have firmware version 3.0.1 and will let you update without restoring the entire thing.

this has been tested with 3g and 4g, the example above is 4g, the 3g uses different numbers but its virtually the some thing, just decrease the number. it should also work with other ipods but im not sure

(the ipod_control folder is a hidden folder)

Bevaka tråden