Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod mini

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle ni vilja säga alla nackdelar den har ??

Batteritiden, dryga 8 timmar är lite för klent för min smak.

Annars funkar allt perfekt för mig.

Ursprungligen av minipod:

Batteritiden, dryga 8 timmar är lite för klent för min smak.

Annars funkar allt perfekt för mig.

hur ofta behöver man ladda den då ? och hur lång tid tar detta ?

Med min användning laddar jag den ungefär varannan dag.
En laddning tar ca 4 timmar, med addaptern, har aldrig laddat den i datorn.

Ursprungligen av minipod:

Med min användning laddar jag den ungefär varannan dag.
En laddning tar ca 4 timmar, med addaptern, har aldrig laddat den i datorn.

okej.. hur mycket använnder du den då ??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-09 18:47

Batteritiden är det största problemet för mig också. Jag laddar också varannan dag. Den igentliga battertiden är kortare än åtta timmar. För åtta timmars batteritid gäller det att inte ha bakgrundsbelysning och inte pillra så mycket i menyerna. Kring 5 timmar är nog mer realistiskt vid normalt användande.

Att man själv inte kan byta batteriet på ett smidigt sätt är också en nackdel. Bortser man från strulet med batteriet så tycker jag att Minin är bra.

Vill man ha radio, line-in etc etc kan man välja Creative Zen Micro. Men den är enligt min åsikt betydligt fulare än minin och dens UI ( User Interface ) verkar inte ens vara i närheten av iPodens.

Ursprungligen av Smirf:

Batteritiden är det största problemet för mig också. Jag laddar också varannan dag. Den igentliga battertiden är kortare än åtta timmar. För åtta timmars batteritid gäller det att inte ha bakgrundsbelysning och inte pillra så mycket i menyerna. Kring 5 timmar är nog mer realistiskt vid normalt användande.

Att man själv inte kan byta batteriet på ett smidigt sätt är också en nackdel. Bortser man från strulet med batteriet så tycker jag att Minin är bra.

Vill man ha radio, line-in etc etc kan man välja Creative Zen Micro. Men den är enligt min åsikt betydligt fulare än minin och dens UI ( User Interface ) verkar inte ens vara i närheten av iPodens.

okej tack=) men radio är ju skit samma när man har 4 gb musik liksom... hehe

Följer adaptern för att ladda i vanliga el utag med eller måste man köpa till det?

Den följer med i kartongen och är kombinerad firewire och vanlig eluttags-laddare, alltså en elkontakt som dom stoppar in firewiren i om du vill ladda i eluttaget.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 21:45

jag får typ ut 3 timmar av min mini.

brukar oftast kunna lyssna i iaf. 7 timmar med min. Kör alltid på random och byter inte låt så jätteofta...ca 70% volym typ.
om den får ligga över natten så drar den ström och då räcker den juh inte lika länge dagen efter.

Varför sätter ni den bara inte i en laddare så fort ni inte använder den? Låter lättast tycker jag..

Ursprungligen av Tobacca:

Varför sätter ni den bara inte i en laddare så fort ni inte använder den? Låter lättast tycker jag..

Kan sättet man laddar på skada batteriet på ngt sätt? Jag tänker på min gamla mobiltelefon där man helst inte skulle ladda förrän batteriet var totalt slut – är det likadant med ipoden eller spelar det ingen roll?

Ursprungligen av pangpang:

Kan sättet man laddar på skada batteriet på ngt sätt? Jag tänker på min gamla mobiltelefon där man helst inte skulle ladda förrän batteriet var totalt slut – är det likadant med ipoden eller spelar det ingen roll?

Jag har ingen iPod än, får troligtvis en runt den 24e december , men med en sådan ny pryl skulle det förvåna mig kraftigt om man inte kunde ladda battreriet när helst man vill. Även om det är fullt eller slut.

Jag har en gammal 3310 som jag sätter i laddaren så fort jag kommer hem, även fast batteriet inte är slut, och den är det ju ingen fara med. Så jag tror minin klarar det också.

Ljudet är inget vidare, basen är klen och det finns ingen vidare känsla i ljudet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-10 16:21
Ursprungligen av DuffBeer:

Ljudet är inget vidare, basen är klen och det finns ingen vidare känsla i ljudet.

Basen i lurarna som följer med är obefintlig. Men nog finns det bas alltid, se bara till att använda andra lurar... Jag körde ett THX bass test med ett par Koss the plug lurar, det lät helt OK. Nu är iofs inte Koss the plug några high-end lurar heller för den delen. Men det ligger som sagt mycket i lurarna du använder.

Det är ett Li-ion battteri så det är inga problem... Jag tror det står ganska mkt information om laddningscykler och allt vad det är på apples hemsida. Om jag inte minns helt fel.

Om det stämmer som ni säger är ju batteri problemet hur lätt som helst att lösa, bara ladda den så fort den inte används, över natten etc.

Kom på en till grej...

Två gånger som jag tagit med ipoden, i tron om att jag ska få lyssna lite på tåget upp till Dalarna, har skiten varit urladdad fast den två dagar tidigare varit fullladdad...

Ruggigt segt när man hoppades på att slippa lyssna på nån kärring som sitter och gastar på sina snoriga ungar i ett par timmar...

Ipoden laddar ju ur sig själv i stand-by läge. Det är därför man ska ha den på laddaren så fort den inte används.

Går det inte att stänga av den "helt"?

DuffBeer: Nope, det verkar inte så, men det kanske kommer någon ny firmware som fixar detta inom en snar framtid.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-14 15:51

Jag har för mig att jag läst någonstans att den går in i "deep sleep" efter 30 timmar eller så, och att den då sparar mer på batteriet.

30 timmar låter ju bra!? Skumt att dom valt såpass lång tid...

  • Medlem
  • 2004-12-23 09:53

Batteriladdnings-rutiner?

Tjena alla iPod-enutsiaster. Jag har haft min iPod mini i en dryg vecka och nu är jag väldigt nyfiken på hur man ska maximera batteritiden på sin apparat. Jag har förstått att belysning drar mycket tid så den har jag slått av nu men jag undrar om det finns något felaktig sätt att ladda iPoden på. Har inte varit några direkta besked på den punkten tycker jag. Kan man sätta i sin iPod på laddning såfort man inte använder den, eller "sliter" det på batteriet. Någon kunnig som kan reda ut detta för mig?

MVH, Andreas

Ursprungligen av Neo22:

Tjena alla iPod-enutsiaster. Jag har haft min iPod mini i en dryg vecka och nu är jag väldigt nyfiken på hur man ska maximera batteritiden på sin apparat. Jag har förstått att belysning drar mycket tid så den har jag slått av nu men jag undrar om det finns något felaktig sätt att ladda iPoden på. Har inte varit några direkta besked på den punkten tycker jag. Kan man sätta i sin iPod på laddning såfort man inte använder den, eller "sliter" det på batteriet. Någon kunnig som kan reda ut detta för mig?

MVH, Andreas

Med hänvisning till texten högst upp på apples hemsida så ska man kunna laddda batteriet när man vill utan att störa laddnincykeln

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 03:12

Får man påminna om att det vore trevligt om alla som startar en ny tråd sätter en genomtänkt rubrik på tråden? Happy Hollidays

1
Bevaka tråden