Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste starta med laddare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag älskar min iPod, dock har jag upptäckt något märkligt på min knappt 3 månader gamla lilla musikmaskin: om jag har haft den avstängd i ca ett dygn så verkar den vara heldöd när man försöker starta den nästa gång. Kopplar jag in laddaren så startar den och sen är det inga problem.

Någon mer som haft detta problem?

enda jag kan tänka mig är att det är slut på batteri. då kan de vara svårtstartade för dom gillar inte att bli helt urladdade. Du kanske har lite batteri kvar när du lägger ifrån dig ipoden men den drar ström även när du inte använder den så den kanske drar slut på det sista batteriet under det dygnet = den blir svårstartad.
Om det inte är som jag beskriver så vet jag inte.

jag har nästan fullt batteri. Jag startar med laddaren, alltså har den ikopplad i en halv sekund eller nåt så att apple-loggan visas, sen drar jag ur laddaren och sen kan jag spela i flera timmar som vanligt.

Ursprungligen av Mystica:

jag har nästan fullt batteri. Jag startar med laddaren, alltså har den ikopplad i en halv sekund eller nåt så att apple-loggan visas, sen drar jag ur laddaren och sen kan jag spela i flera timmar som vanligt.

har exakt samma problem.... den stängs av helt plöstligt medans jag lyssnar också.. så måste ja vänta på att komma hem o sätta in den i laddaren för att kunna lyssna igen...
det här händer när batteriet är typ helt fullt också...... vetu vart man kan lämna in den? orkar inte skicka in den hela vägen till apple. dom e så sega

Ursprungligen av Taimaz:

har exakt samma problem.... den stängs av helt plöstligt medans jag lyssnar också.. så måste ja vänta på att komma hem o sätta in den i laddaren för att kunna lyssna igen...
det här händer när batteriet är typ helt fullt också...... vetu vart man kan lämna in den? orkar inte skicka in den hela vägen till apple. dom e så sega

Jag tänker i alla fall ringa Apples support och höra om dom vill kika på den. Det kan ta ett tag ibland när man har att göra med dom, men min lille iPod ska ju må bra! : )

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:07

Det verkar vara ett vanligt och återkommande problem. Jag har råkat ut för extakt samma sak, trots alla tänkbara åtgärder för att få batteriet till att hålla länge. Jag har haft min i 11 månader, men den ska ju hålla längre än så.

Så nu har jag fyllt i en serviceförfrågan på apple.se och väntar nu på att få skicka in min bebis på lagning. Gör du det också, vänta inte för länge.. Om du ringer supporten kommer de säkert att hänvisa till hemsidan. Lycka till!

http://depot.info.apple.com/ipod/

1
Bevaka tråden