Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteriets livslängd

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:53

hur länge har era batterier hållit. Jag har haft min IPOD 3G i drygt ett halvår men börjar märka att batteriet håller avsevärt kortare. Brukar det va så eller??

sååå olika

Nja, jag har haft min ungefär ett år, och jag märker inte så stor skillnad. Jag tycker det varierar väldigt beroende på hur man använder den, och såklart håller det längst när man bara spelar upp från biblioteket, och allra kortast med en iTrip inkopplad. Men en sak har jag märkt, det tar väldigt lång tid när man laddar den i dockan, det går mycket fortare att få full laddning med laddaren i vägguttaget.

Jag märkte stor skillnad för drygt en månad sedan. Lämnade då in den, men inte fick inte reda på om de bytt batteri. Antar att de bytte det eftersom poden nu fungerar ypperligt bra!

• Oregistrerad
  • 2004-12-11 23:16

ushh vad dåligt så här står det på apples hemsida Uppladdningsbara batterier kan bara laddas upp ett begränsat antal gånger och måste slutligen bytas ut. Batteritiden och antalet uppladdningar varierar beroende på användning och inställningar

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-11 23:39
Ursprungligen av maggan:

ushh vad dåligt så här står det på apples hemsida Uppladdningsbara batterier kan bara laddas upp ett begränsat antal gånger och måste slutligen bytas ut. Batteritiden och antalet uppladdningar varierar beroende på användning och inställningar

uhm... är inte det allmänt känt? uppladdningsbara batterier har aldrig varit uppladdningsbara med samma kapacitet i oändlighet. ganska lätt att räkna ut att detsamma gäller för iPodens uppladdningsbara batteri då.
är ingenting som apple hymlar med i alla fall. har du bara garanti eller köper sån där serviceförlängning för några hundra så är det ju ingen fara. lär i alla fall jag göra när nygarantin löper ut.

Precis. Därför bör du inte ladda ur det helt innan du laddar det, men inte heller bara använt den lite.

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-11 23:40
Ursprungligen av karlzone:

men inte heller bara använt den lite.

spelar väl ingen roll om man bara använt den lite, eftersom det ändå inte är någon minnesfunktion på batteriet. den känner ingen skillnad på om det är mycket eller lite kvar på batteriet utan bara laddar på.

Har inte full koll på det, men jag vet att det har gjorts många tester på detta och att man kan hitta sidor där resultaten presenteras.

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-12 00:32

ah, där ser man.
vad jag hört var dock poängen med dessa batterier att man just kunde ladda dem hursomhelst.
nåja, kanske inte håller måttet ändå.

Då skulle ju batteriet inte försämras allt eftersom... Mitt batteri klarade dryga 3h, men 6 från början.

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-12 15:03

klart batteriets kapacitet försämras ju fler gånger du laddar det, men därmed inte sagt att det försämras mer om man laddar ett nästan fullt batteri jämfört med ett näst intill fullt.
slitage blir det i vilket falll som helst.

• Oregistrerad
  • 2004-12-12 15:09

Varför diskutera hett när facit redan finns http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=19556

1
Bevaka tråden