Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes automatiskt vald som spelare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 22:08

Varför blir itunes automatiskt huvudspelare för musikfiler även om man väljer att den inte skall vara det i installationen. JUag är van vid winamp och vill behålla den som spelare, har försökt ominstallera winamp och valde att ha den som huvudspelare men så fort jag startade upp itunes så tog det över igen...?

jag kör likadant som du. När jag bara dubbelklickar så öppnas filen i winamp. Har dock inte haft något sådant problem som du har. Men prova med att högerklicka på en .mp3 fil. Sen så väljer ud öppna med... Väl önskat program och klicka sedan i att alltid använda det programmet för den typen av filer. Smidigare än att installera om hela programmet. Ska funka om du gör så.

  • Medlem
  • 2004-12-12 18:26

Du kan välja vilka filtyper som ska öppnas av vilka program i
utforskaren->Verktyg->mappalternativ->filtyper.
leta sedan upp de filtyper som du vill ändra i den långa listan och tryck på ändra..
markera programet du vill ha om det finns i listan, annars bläddrar man fram det. tryck på OK.

edit: borde nog ha läst bättre
ditt sätt var mkt smidagre

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 21:31
Ursprungligen av alexmork:

jag kör likadant som du. När jag bara dubbelklickar så öppnas filen i winamp. Har dock inte haft något sådant problem som du har. Men prova med att högerklicka på en .mp3 fil. Sen så väljer ud öppna med... Väl önskat program och klicka sedan i att alltid använda det programmet för den typen av filer. Smidigare än att installera om hela programmet. Ska funka om du gör så.

Om du inte får upp något alternativ som heter "Öppna med..." håll då nere shift och högerklicka.

1
Bevaka tråden