Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Do not disconnect

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag kopplar in min iPod till datorn får jag Do not disconnect på skärmen även om allt är överfört. Vad är fel? Vissa låtar som jag drar ner från nätet går inte att spela heller.

du måste antingen bocka av rutan i iTunes där det står "använd som hårdisk"

eller så får u helt enkelt göra "säker borttagning av maskinvara" efter varje gång du stoppad in den, om du har XP så kommer det upp en ruta i aktivitetsmenyn där det står hur man gör.

de där "vissa" låtarna kan förmodligen inte spelas upp för att det är köpt musik, det känner iTunes av och då vill det inte lägga in dem.

  • Medlem
  • 2004-12-12 19:08
Ursprungligen av manasse:

de där "vissa" låtarna kan förmodligen inte spelas upp för att det är köpt musik, det känner iTunes av och då vill det inte lägga in dem.

Jag vet inte men det låter helt vansinnigt...

Ursprungligen av manasse:

du måste antingen bocka av rutan i iTunes där det står "använd som hårdisk"

eller så får u helt enkelt göra "säker borttagning av maskinvara" efter varje gång du stoppad in den, om du har XP så kommer det upp en ruta i aktivitetsmenyn där det står hur man gör.

de där "vissa" låtarna kan förmodligen inte spelas upp för att det är köpt musik, det känner iTunes av och då vill det inte lägga in dem.

Men det betyder alltså att man inte kan köpa en skiva, rippa den till .mp3 sen lägga in på iPoden. Det låter konstigt tycker jag.

Låtarna kanske är deffekta, går det spela upp dom i WMP?(winamp kan spela upp defekta filer, så testa med WMP istället)

  • Medlem
  • 2004-12-12 20:39
Ursprungligen av Tobacca:

Men det betyder alltså att man inte kan köpa en skiva, rippa den till .mp3 sen lägga in på iPoden. Det låter konstigt tycker jag.

Låtarna kanske är deffekta, går det spela upp dom i WMP?(winamp kan spela upp defekta filer, så testa med WMP istället)

Jag har lagt in rippad musik.. den funkar!

Ursprungligen av Wigoh:

Jag har lagt in rippad musik.. den funkar!

Då verkar det helt enkelt som att hans filer är deffekta, eftersom det funkar för dig.

1
Bevaka tråden