Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gravyr eller inte?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en ipod och just nu medföljer gratis lasergravyr.
Gravyren känns inte så viktig för mig men jag funderar på att gravera in mitt namn.
Jag undrar om det kanske är bäst att strunta i gravyren? är det så att jag vid eventuella problem inte har samma möjligheter att lämna tillbaka den om den är graverad som om den inte hade haft gravyr?

  • Medlem
  • 2004-11-27 23:45

Gravyren ställer inte till med problem, det blir ju bara ballare och personligare om du har en gravyr, jag valde en egotrippad "All your base are belong to me!", har sett andra roliga texter, googla lite om du saknar idéer

Ursprungligen av ed00d:

Gravyren ställer inte till med problem, det blir ju bara ballare och personligare om du har en gravyr, jag valde en egotrippad "All your base are belong to me!", har sett andra roliga texter, googla lite om du saknar idéer

Okej!
Fler trevliga förslag??
Jag har hittat lite förslag på google men tar gärna emot fler..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-27 23:51

Jag ångrar verkligen att jag graverade min. Andrahandsvärdet sjunker drastiskt, och det är ändå ingen som tittar på din gravyr på din ipod som du har i fickan.
Gör det inte!

Ursprungligen av joelphoto:

Jag ångrar verkligen att jag graverade min. Andrahandsvärdet sjunker drastiskt, och det är ändå ingen som tittar på din gravyr på din ipod som du har i fickan.
Gör det inte!

Tack för svaret.
Jag har dock planerat att behålla den ett par år ändå
Om jag inte kommer på något kul så kanske jag skippar gravyr. Får se

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 00:02

Förlorar

Du kan ju tänka på så sätt att du förlorar ju inget eftersom gravyren är gratis.

  • Medlem
  • 2004-11-28 00:13

Förlust i andrahands värde

Hur stort andrahandsvärde har egentligen ipods? om hampus planerar att behålla spelaren ett par år kvittar det eftersom andrahandsvärdet ändå är kört i botten på grund av användning. Batteriet har antagligen tagit hand om andrahansvärdet till honom.
SÅ jag säger kör hårt med gravyr, det är fräsht och personligt.

  • Medlem
  • 2004-11-28 11:55

Legoland har rätt, kör hårt och gör den personlig!

Lätt gravyr!

Inte gravyr, p.g.a. andrahandsvärdet.
Sen hur många ser vad det står på baksidan?

Väljer du ändå att ha gravyr, välj inget med ditt namn, ingen annan vill väl ha ett annat namn än sitt eget på sin iPod

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 23:09

Jag skulle låtit ingravera "Bite my shiny metal ass" på min men det slutade ju med att jag valde U2-varianten så :/

  • Medlem
  • 2004-11-29 18:50

jag har skrivit Gold Edition

  • Medlem
  • 2004-11-29 18:55

varför inte gravera när man ändå beställer på appels hemsida? på min står det "Istället för musik förvirring"

Jag graverade in mitt namn... Det känns lyxigt men jag kan säga att andrahandsvärdet dyker en del. Annars bör det väl inte göra det, skit samma så länge man inte skriver namnet.

Jag skrev mitt namn, något som jag ångrar så här i efterhand. För det är faktist ingen som ser det (i alla fall inte många).

/joeman

  • Medlem
  • 2004-11-29 20:44

men hur kul e det att gravera in sitt namn???

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 23:44
Ursprungligen av hampus_:

Jag ska köpa en ipod och just nu medföljer gratis lasergravyr.
Gravyren känns inte så viktig för mig men jag funderar på att gravera in mitt namn.
Jag undrar om det kanske är bäst att strunta i gravyren? är det så att jag vid eventuella problem inte har samma möjligheter att lämna tillbaka den om den är graverad som om den inte hade haft gravyr?

jag håller med, gör verkligen just din iPod speciell.

Men sedan ahr detta "just nu" funnits i över ett år.

//C

Ursprungligen av Calle:

jag håller med, gör verkligen just din iPod speciell.

Men sedan ahr detta "just nu" funnits i över ett år.

//C

Okej då..
Ja ja..jag får väl fundera på det....

på min första hade jag mitt namn, sålde den till syrran, fick då samma andrahandsvärde så jag hade ju tur. men till er som säger att ingen kolla på baksidan, det håller jag inte med om, alla blir grymt imponerade när ens namn står där. min nuvarande köpte jag inte via apple så då hade jag inget problem att välja. men nästa jag köper från apple kommer jag troligtvis inte gravera... kanske då med nåt opersonligt.

  • Medlem
  • 2004-12-04 18:00

"Jag fick den här texten gratis" är en favorit jag såg någonstans...

Sads

Ursprungligen av patal:

"Jag fick den här texten gratis" är en favorit jag såg någonstans...

som jag läste på en annan sida

MADE IN TAIWAN, STOLEN IN RINKEBY"

1
Bevaka tråden