Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ingen Firewire, bara USB 2.0 + annat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare! Heter Andreas och är ny på detta forum, hoppas någon kan svara på mina frågor,

Jag ska få en iPod i julklapp (20 gig) tror det är Generation 4.
Ska beställa den imorgon.
Har dock några funderingar:

* Jag har en PC med USB 2.0, dock ingen firewire-port. Kan man föra över mp3filer genom USB 2.0-porten? Om man kan det, går det väldigt mycket långsammare än med firewire?

* När man köper iPoden, följer alla tillbehör med som man behöver för att skicka över mp3:s, eller måste man köpa till någonting?

* Vad är egentligen Dockningsstationen till för?

Hade gott, tackar i förhand för svar!

MVH // Andreas

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 20:15
Ursprungligen av knas pod:

Tjenare! Heter Andreas och är ny på detta forum, hoppas någon kan svara på mina frågor,

Jag ska få en iPod i julklapp (20 gig) tror det är Generation 4.
Ska beställa den imorgon.
Har dock några funderingar:

* Jag har en PC med USB 2.0, dock ingen firewire-port. Kan man föra över mp3filer genom USB 2.0-porten? Om man kan det, går det väldigt mycket långsammare än med firewire?

* När man köper iPoden, följer alla tillbehör med som man behöver för att skicka över mp3:s, eller måste man köpa till någonting?

* Vad är egentligen Dockningsstationen till för?

Hade gott, tackar i förhand för svar!

MVH // Andreas

USB 2.0 är snabbare än firewire. det går alldeles utmärkt att föra över mp3 med båda portarna.

Alla saker som behövs följer med men jag rekommenderar att du köper ett fodral, den blir väldigt repig annars.

Dockan är till för att ställa på skrivbordet lite snyggt

Tackar!

Ursprungligen av spockeroid:

USB 2.0 är snabbare än firewire. det går alldeles utmärkt att föra över mp3 med båda portarna.

Alla saker som behövs följer med men jag rekommenderar att du köper ett fodral, den blir väldigt repig annars.

Dockan är till för att ställa på skrivbordet lite snyggt

OK! Tack så jättemycket Spockeroid för de snabba och bra svaren! Beställer en imorgon bitti, får nog bli ett fodral också. thnx!

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 00:14

Kan tilläggas att dockan även har en line-out om du vill koppla till din ljudanläggning.

1
Bevaka tråden