Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini från USA

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Väntar otåligt på att min kompis på semester i Florida ska komma hem med min Ipod mini, är det något speciellt jag ska tänka på eftersom det blir en amerikansk version?

Kan någon rekommendera ngn bra litteratur om mini ipod?

MVH Filip

Nädå, bara till att köpa sig en apparatsladd för ca 25kr så du kan använda laddaren. Men det går ju bra att ladda via FireWire och/eller USB också...

Sen är det bara till att njuta!

Litteratur om iPod? Vad menar du då? Hur den fungerar är nog självklart efter några minuters pillande? Annars finns nog alla svar du söker här på forumet.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:49

Du bör också tänka på att packa upp den en gång innan du tar hem den för att vara helt säker på att slippa straffavgifter. Det är nämligen inga avgifter om man använder den på resan.

  • Medlem
  • 2004-12-07 16:26

Har en jag köpt i USA som funkar suveränt. Köpte med en iTrip FM sändare. Funkar bra i bilen eller till stereon hemma då man inte orkar koppla sladdar och vill ha mycket musik att välja på.
Som dom ovan sa, det enda du behöver tänka på är att köpa en extra sladd eller istället, som jag, ladda via USB2 porten... Finns även svenska som spåkval på den amerikanska versionen om man nu vill ha det också!
//Niklas

Ska åka till Singapore snart och då tänker jag käpa en iPod mini. De kostar "bara" runt 1,800 kr där. I sverige e den ju sjukt dyr jämfört med USA (ca 1700) och Singapore! Sparar ju 800 kr nästan på att köpa den i Singapore.

Resan kostar ju lite oxå

Det kostar ju lite att resa oxå.
Om man inte har vägarna förbi förstås

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-14 15:32
Ursprungligen av stalenhag:

Ska åka till Singapore snart och då tänker jag käpa en iPod mini. De kostar "bara" runt 1,800 kr där. I sverige e den ju sjukt dyr jämfört med USA (ca 1700) och Singapore! Sparar ju 800 kr nästan på att köpa den i Singapore.

Typ som min ipod photo... typ skilland på de 6195kr i sverige o 3990kr som jag betalade på apple store i new york i förra veckan

När min pappa kom hem från San Antonio hade han med sig en ipod mini till min syster (som hon ska få i julklapp). Hoppas han fick med alla saker bara.

Håller helt klart med om att det är stor prisskillnad. Därför är det bra om folk köper med sig ;)!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 19:12

Hjälp mig!

Ursäkta den desperata titeln Jag får min ipod mini från USA på måndag och jag längtar såå! Nu till problemet: jag är ganska så oteknisk och det här med laddaren oroar mig lite.. Visst kan jag tänka mig att ladda genom USB men d tar väl mycket längre tid och sen ska jag resa bort i jul och då vill jag kunna ladda med en vanlig laddare. Jag vill INTE hålla på och byta sladdar elelr nåt sånt! Det låter extremt läskigt att hålla på med sånt! Jga undrar om det inte bara går att köpa en reseadapter, en sån här: http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q112q120q552&ic=N&sw=12145
Och sen bara sätta in den amerikanska laddaren i ett av uttagen genom att använda reseadaptern? Då borde det ju fungera att ladda den i svenska uttag. Eller?
Väldigt tacksam för svar!

Ursprungligen av cecile:

Ursäkta den desperata titeln Jag får min ipod mini från USA på måndag och jag längtar såå! Nu till problemet: jag är ganska så oteknisk och det här med laddaren oroar mig lite.. Visst kan jag tänka mig att ladda genom USB men d tar väl mycket längre tid och sen ska jag resa bort i jul och då vill jag kunna ladda med en vanlig laddare. Jag vill INTE hålla på och byta sladdar elelr nåt sånt! Det låter extremt läskigt att hålla på med sånt! Jga undrar om det inte bara går att köpa en reseadapter, en sån här: http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q112q120q552&ic=N&sw=12145
Och sen bara sätta in den amerikanska laddaren i ett av uttagen genom att använda reseadaptern? Då borde det ju fungera att ladda den i svenska uttag. Eller?
Väldigt tacksam för svar!

Här står hur du skall göra:

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=44275

Kopa iPOD Mini i North Carolina

Hej, jag ar nyborjare och jag ska kopa en iPOD Mini for 249.99 $ pa Best Buy.

Vad bor jag tanka pa?

Uppskattar alla svar!

Tack

1
Bevaka tråden