Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera spellistor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-16 20:55

hej!

Jag har trubbel med iTunes, de verkar ju skitsmart, men jag har inte riktigt kommit in i Mac-tänkandet ännu.

Så här är det;

Min iPod är på 40GB och eftersom min hårdisk endast har ca 10 GB ledigt utrymme för mp3 har jag valt att hantera överföringen av spår och listor manuellt. På så sätt kan jag byta ut musiken i iTunes utan att det raderas på iPoden tänkte jag. Problemet är då att jag inte kan radera spellistorna från iPoden...

Hur löser man detta på en PC?

tackar i förväg

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 21:24
Ursprungligen av Poden:

hej!

Jag har trubbel med iTunes, de verkar ju skitsmart, men jag har inte riktigt kommit in i Mac-tänkandet ännu.

Så här är det;

Min iPod är på 40GB och eftersom min hårdisk endast har ca 10 GB ledigt utrymme för mp3 har jag valt att hantera överföringen av spår och listor manuellt. På så sätt kan jag byta ut musiken i iTunes utan att det raderas på iPoden tänkte jag. Problemet är då att jag inte kan radera spellistorna från iPoden...

Hur löser man detta på en PC?

tackar i förväg

kan du inte radera spellistorna i iPoden?
jag brukar markera spellistan och trycka delete, sen är den borta. har också manuell synkning

  • Medlem
  • 2004-12-16 21:38

Hmm, har du lust och förklara hur?

Alltså, i iTunes får jag endast upp spellistorna som ligger i iTunes, på iPoden finns det fler, ex. massa on the go litor. Om jag dubbelklickar på iPoden i iTunes öppnas bara bilioteket på den, jag ser inga spellistor?

Eller menar du direkt i iPoden, finns det nån deleteknapp på iPoden?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 21:42
Ursprungligen av Poden:

Hmm, har du lust och förklara hur?

Alltså, i iTunes får jag endast upp spellistorna som ligger i iTunes, på iPoden finns det fler, ex. massa on the go litor. Om jag dubbelklickar på iPoden i iTunes öppnas bara bilioteket på den, jag ser inga spellistor?

Eller menar du direkt i iPoden, finns det nån deleteknapp på iPoden?

om jag har iPoden inkopplad och sitter i iTunes så kommer biblioteket upp till vänster, under det iPoden, och under själva iPodraden kommer alla spellistor som finns på iPoden upp.

  • Medlem
  • 2004-12-16 21:49

Ajdå, inte hos mig...

På iPoden har jag åtminstone 10 listor, varav 3 st är on-the-go.Dessa listor kommer inte upp i iTunes. Där har jag för tillfället 5 st listor, dessa listor är samma oavsett om iPoden är dockad eller ej.

Måste man göra några inställningar i iTunes eller på iPoden?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 21:54
Ursprungligen av Poden:

Ajdå, inte hos mig...

På iPoden har jag åtminstone 10 listor, varav 3 st är on-the-go.Dessa listor kommer inte upp i iTunes. Där har jag för tillfället 5 st listor, dessa listor är samma oavsett om iPoden är dockad eller ej.

Måste man göra några inställningar i iTunes eller på iPoden?

klicka på triangeln/pilen bredvid iPodsymbolen där iPodnamnet står.
spellistorna ligger ju underordnade den i strukturen.

  • Medlem
  • 2004-12-16 22:02

TACK!!

Fan vad korkad jag käner mig nu...

Nu kommer det ntligen bli ordning i min iPod, tack!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 22:09
Ursprungligen av Poden:

TACK!!

Fan vad korkad jag käner mig nu...

Nu kommer det ntligen bli ordning i min iPod, tack!

hehe, inga problem

1
Bevaka tråden