Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet räcker för kort

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag använder min nyinköpta ipod räcker batteriet fullladdad i kanske tre timmar. Ska den inte räcka upp till 18 typ? Känns ju konstigt att ladda på den varje kväll? Är det fel på den och läge att reklamera den, eller vad är felet?

• Oregistrerad
  • 2004-12-18 12:34
Ursprungligen av axelpaxel:

När jag använder min nyinköpta ipod räcker batteriet fullladdad i kanske tre timmar. Ska den inte räcka upp till 18 typ? Känns ju konstigt att ladda på den varje kväll? Är det fel på den och läge att reklamera den, eller vad är felet?

Först låt mig välkomna dig på forumet.

Sedan testa att använda sökfuntionen nästa gång. Många frågor har redann besvarats.

Mini's batteritid är 8 timmar om jag inte minns fel. Eller snarare upp till 8 timmar.

Och de första gångerna är den inte helt fullt laddad. För du måste ladda ut den helt minst en gång innan hela batteriet "är igång".

//C

• Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-18 13:12

Det finns många faktorer som påverkar hur länge batteriet räcker. Om du använder equalisern, om du spelar spel och pillar mycket med menyerna, men det som fram för allt drar batteri är bakrundsbelysningen. Har du bakrundsbelysningen igång och pillar konstant med menynerna så räcker den kring 3-5 timmar. Jag kör alltid utan EQ och för ett par dagar sedan körde jag min mini från att den var full laddad tills att den var helt slut, med bakrunds belysningen avstängd. Den tuffade då på i nio timmar och femtio minuter, dvs nästan två timmar längre än den batteritid som minin har enligt Apple.

Det finns många trådar på forumet om hur man bör gå till väga med laddningen av batteriet när man packat upp sin iPod, och hur man sedan gör för att få maximal batteritid. Dvs sök på forumet så lär du finna svar på alla dina frågor.

1
Bevaka tråden