Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det många andra än jag här som tycker framsidan på U2-poden är gryyyymt snygg, och skulle vilja ha den med 40GB?

Jag är i alla fall det, och jag tänkte att det kanske skulle vara möjligt att ta metallbaksidan och hårddisken från en 40GB ipod, samt framsidan och "moderkort" etc, från en U2-pod, och sätta ihop dom. självklart tar man ju bort metallen och hårddisken från U2-poden.

Men det låter som en lite häftig idé tycker jag, tror ni det funkar?
U2-versionen är ju bara en snyggare G4:a, så det borde inte vara några problem... Möjligtvis någon ominstallation, men det blir det ju värt

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-18 21:46
Ursprungligen av albin156:

Är det många andra än jag här som tycker framsidan på U2-poden är gryyyymt snygg, och skulle vilja ha den med 40GB?

Jag är i alla fall det, och jag tänkte att det kanske skulle vara möjligt att ta metallbaksidan och hårddisken från en 40GB ipod, samt framsidan och "moderkort" etc, från en U2-pod, och sätta ihop dom. självklart tar man ju bort metallen och hårddisken från U2-poden.

Men det låter som en lite häftig idé tycker jag, tror ni det funkar?
U2-versionen är ju bara en snyggare G4:a, så det borde inte vara några problem... Möjligtvis någon ominstallation, men det blir det ju värt

40gb är 4mm tjockare än 20gb, vilket förmodligen beror på att HDDn som är större har större dimensioner.
alltså misstänker jag att din plan inte går igenom. det lär nog glipa sådär en halv centimeter knappt.

red: iofs... kan ju vara så att det bara är metalldelen som är tjockare, och inte plastdelen. isf skulle det väl kunna funka, om nu någon skulle vilja slakta sin pod för din skull

näääääää, vadå slakta?
Det finns ju instruktioner på www.ipodbatteries.com (eller vad det nu var för sida) om hur man byter battier själv, och för att kunna göra det så måste man lossa på hårddisken
Således så har man ju instruktioner.

Dessutom är det bara metalldelen som är tjockare, jag har jämfört 20GB och 40GB G4, så jag vet vad jag snackar om. Jag tror faktiskt det skulle funka...

Red: Jag tvivlar på att någon som har köpt U2-versionen byter bort den snygga framsidan, men jag kan ju köpa en själv, och sen sälja den när det är klart som en "20GB G4 Ipod med U2-autografer! On of a kind!" på ebay eller blocket eller nåt. Finns säkert något U2-fan som inte gillar svart + rött...

Ursprungligen av albin156:

näääääää, vadå slakta?
Det finns ju instruktioner på www.ipodbatteries.com (eller vad det nu var för sida) om hur man byter battier själv, och för att kunna göra det så måste man lossa på hårddisken
Således så har man ju instruktioner.

Dessutom är det bara metalldelen som är tjockare, jag har jämfört 20GB och 40GB G4, så jag vet vad jag snackar om. Jag tror faktiskt det skulle funka...

Red: Jag tvivlar på att någon som har köpt U2-versionen byter bort den snygga framsidan, men jag kan ju köpa en själv, och sen sälja den när det är klart som en "20GB G4 Ipod med U2-autografer! On of a kind!" på ebay eller blocket eller nåt. Finns säkert något U2-fan som inte gillar svart + rött...

Du kan ju bara fetglömma allt vad garanti heter sen ju

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 00:00
Ursprungligen av temtem:

Du kan ju bara fetglömma allt vad garanti heter sen ju

Vissa gillar att leva farligt

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 03:13
Ursprungligen av albin156:

Jag tvivlar på att någon som har köpt U2-versionen byter bort den snygga framsidan, men jag kan ju köpa en själv, och sen sälja den när det är klart som en "20GB G4 Ipod med U2-autografer! On of a kind!" på ebay eller blocket eller nåt. Finns säkert något U2-fan som inte gillar svart + rött...

Det är väl bara att byta fronterna på dem, så har du en 40GB U2 ipod och en 20GB ipod g4 med U2 autografer.
Man behöver väl inte börja ta loss HDn och sånt, eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 03:17
Ursprungligen av pite_jacke:

Det är väl bara att byta fronterna på dem, så har du en 40GB U2 ipod och en 20GB ipod g4 med U2 autografer.
Man behöver väl inte börja ta loss HDn och sånt, eller?

Fronterna är inte losstagbara. Eller det är de nog.

men det är f*n så mycket mer pyssel med sladdar. Än att bara koppla ur och byta diskar.

//C

Absolutly!

Men vad gäller garantin så bryr jag mig faktiskt inte... nya batterier finns att köpa på den där hemsidan, och dessutom gäller garantin bara i ett år, och då har jag säkert hunnit köpa en ny spelare

Tycker absolut att det är värt att pröjsa två garantier för "a one of a kind"-U2-40gigare
Hajja samlarvärdet på DEN!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 01:53
Ursprungligen av albin156:

Absolutly!

Men vad gäller garantin så bryr jag mig faktiskt inte... nya batterier finns att köpa på den där hemsidan, och dessutom gäller garantin bara i ett år, och då har jag säkert hunnit köpa en ny spelare

Tycker absolut att det är värt att pröjsa två garantier för "a one of a kind"-U2-40gigare
Hajja samlarvärdet på DEN!

Hajja status du kommer få på forumet.

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-19 02:39

Tror INTE att det kommer att fungera, du måste nog byta hela "moderkortet" också... skulle väll tror att dom satt in någon sorts spärr så att man inte bara kan sätta i en större hårddisk hur som helst. Men om du bara byter framsidan inkl scrollen... borde ju funka på något sätt kanske.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 02:46
Ursprungligen av kainen:

Tror INTE att det kommer att fungera, du måste nog byta hela "moderkortet" också... skulle väll tror att dom satt in någon sorts spärr så att man inte bara kan sätta i en större hårddisk hur som helst. Men om du bara byter framsidan inkl scrollen... borde ju funka på något sätt kanske.

Asså det är väl inget stort problem.

ta bort bakluckan. byt hårdisk. På med luckan och vips så har du en 40 gig U2 iPod

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-19 03:45
Ursprungligen av Archduk3:

Asså det är väl inget stort problem.

ta bort bakluckan. byt hårdisk. På med luckan och vips så har du en 40 gig U2 iPod

//C

Tänkt lite nu va... börjar bli trött såhär inpå natten? Du får inte plats med en 40gb disk i en 20gb pod... du måste byta ut bakstycket också. sen lär det inte vara likadana kontakter på hårddiskarna på 20 och 40gb... och/eller så lär det vara hårdvarulås så att man inte kan byta ut hårddiskarna hur som helst

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 04:47
Ursprungligen av kainen:

Tänkt lite nu va... börjar bli trött såhär inpå natten? Du får inte plats med en 40gb disk i en 20gb pod... du måste byta ut bakstycket också. sen lär det inte vara likadana kontakter på hårddiskarna på 20 och 40gb... och/eller så lär det vara hårdvarulås så att man inte kan byta ut hårddiskarna hur som helst

Jag tänkte på det. Men jag tänkte du kunde lägga den pusselbiten själv

hur som helst tror jag inte Apple låst det. Varför skulle de? Så någon kunde sälja en massa 40 gigs iPods med 20 gig inuti?

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-19 12:00
Ursprungligen av Archduk3:

Jag tänkte på det. Men jag tänkte du kunde lägga den pusselbiten själv

hur som helst tror jag inte Apple låst det. Varför skulle de? Så någon kunde sälja en massa 40 gigs iPods med 20 gig inuti?

//C

hehehe bra där

Nej men vi får ju inte veta föränn nån provat... och det där som nån skrev med e-bay ger jag inte 2 ören för... Tror dock att det kanske funkar med en 40 i en 20gb pod...MEN att den inte hittar mer än 20gb eftersom den är tillverkad för 20gb och inte skall känna av hur stor en disk är.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 13:46

Varför och hur menar ni att dom skulle låsa hårddiskarna? Det är ju samma firmware för 20gb som för 40gb. Och hur menar ni att dom skulle ha låst det?

Tror knappast dom låst hårddiskarna

  • Medlem
  • 2004-12-19 04:23

Men jag har sett en som har bytt ut från 20GB till 40GB pga HDD krash som såldes på eBay iofs...

Jag vet att ni kommer säja "ohhhh eBay visst visst" Visst, det låter lite flumm, ville bara dela med mej lite info...

Nä, det låter lite orimligt... Tvivlar på att Äpplet räknar med att folk plocker sönder sina små älsklingar sådär, bara jag som är dum nog

Men förresten... Är det någon som är intresserad av att byta bort sin framsida?

1
Bevaka tråden