Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera in låtar i iPoden som inte finns i Itunes utan att behöva lägga in dom dit?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 23:05

Har en massa musik i min externa disk!

Nu har jag en kompis Ipod och han vill ha lite musik som jag bara har där men inte i iTunes!
Hur får jag in dom dit utan att behöva lägga in dom aktuella låtarna i mitt iTunes biblotek?

//tobias

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 02:21
Ursprungligen av atomlab:

Har en massa musik i min externa disk!

Nu har jag en kompis Ipod och han vill ha lite musik som jag bara har där men inte i iTunes!
Hur får jag in dom dit utan att behöva lägga in dom aktuella låtarna i mitt iTunes biblotek?

//tobias

Zippa de och lägg de på poddden bara. det är ju en hårdisk.

Dock är sprindandet av musik på detta sätt olagligt.

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-21 11:20
Ursprungligen av Archduk3:

Zippa de och lägg de på poddden bara. det är ju en hårdisk.

Dock är sprindandet av musik på detta sätt olagligt.

//C

inte alls... beror ju helt och hållet på vad det är för låtar till att börja med.
Sen får man dela med sig av kopior av sina skivor man har köpt till sina närmaste vänner... om man inte har någon ekonomisk vinst ur det hela. så det är helt lagligt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-12-22 16:33
Ursprungligen av kainen:

inte alls... beror ju helt och hållet på vad det är för låtar till att börja med.
Sen får man dela med sig av kopior av sina skivor man har köpt till sina närmaste vänner... om man inte har någon ekonomisk vinst ur det hela. så det är helt lagligt.

Precis! Så varför är då den här tråden stängd? Samma fråga, fast i olika variationer har ju passerat här tidigare på forumet.

Ursprungligen av Spyder:

Precis! Så varför är då den här tråden stängd? Samma fråga, fast i olika variationer har ju passerat här tidigare på forumet.

Det är svårt att veta var gränsen går, vissa trådar slinker förbi andra gör det inte. Att kopiera filer av kompisar är en form av piratkopiering hur man än ser på det, annars skulel man ju kunna säga att alla på en viss DC hub är mina bästa vänner och därför delar jag med mig av min musik till dem, och det har vi tagit beslut på att vi inte ska diskutera på forumet. dessutom går svaren redan att hitta på forumet, det finns ju ett antal personer som har mer än en iPod hemma osv.

Så låt bli att diskutera piratkopiering i någon form, jag ska dessutom ta upp det här för diskussion med de andra moderatorerna.

/Mvh Olof

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-12-27 15:00
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Det är svårt att veta var gränsen går, vissa trådar slinker förbi andra gör det inte. Att kopiera filer av kompisar är en form av piratkopiering hur man än ser på det, annars skulel man ju kunna säga att alla på en viss DC hub är mina bästa vänner och därför delar jag med mig av min musik till dem, och det har vi tagit beslut på att vi inte ska diskutera på forumet. dessutom går svaren redan att hitta på forumet, det finns ju ett antal personer som har mer än en iPod hemma osv.

Så låt bli att diskutera piratkopiering i någon form, jag ska dessutom ta upp det här för diskussion med de andra moderatorerna.

/Mvh Olof

Ok, det var inte meningen att trampa nån på tårna, men jag tyckte det var lite kinkigt mot en ny medlem...

Varför zippa? Det är bara att lägga in dem i en egen mapp på Ipoden som hårddisk, sen kan kompisen själv importera till Ipoden via sitt eget Itunes.

  • Medlem
  • 2004-12-21 13:11

Det går alltså inte att sätta in mp3:or på sin ipod utan att använda itunes?

Ursprungligen av Kult:

Det går alltså inte att sätta in mp3:or på sin ipod utan att använda itunes?

Det är just detta jag inte gillar med Ipod, bl.a...

Ursprungligen av Kult:

Det går alltså inte att sätta in mp3:or på sin ipod utan att använda itunes?

Om problemet är att du inte vill lägga in låtarna i iTunes-biblioteket utan bara in på iPoden med hjälp av iTunes så går detta utmärkt. Du drar bara mappen med låtarna från utforskaren till iPoden i listan till höger i iTunes.

EDIT: Vet inte om det funkar på samma sätt med Mac, men kan tänka mig att det gör det.

Nej, inte att lyssna på. Det finns andra program man kan ha istället för Itunes, men jag kan inga. Möjligtvis nåt som heter nåt i stil med Epod, tror jag...

  • Medlem
  • 2004-12-22 19:08

Om inte iPod/iTunes hade haft vissa begränsningar när det gäller kopiering så hade inte iTunes Music Store funnits. Apple lyckades bra i förhandlingarna med skivbolagen och fick till betydligt bättre villkor än vad någon innan lyckats med. Det finns alltså en anledning till varför det fungerar som det gör vilket kanske många inte känner till. Apples lösningar är helt ok.

Det var av just den anledningen som jag inte tog bort tråden helt och hållet.

När ni registrerar en medlem så godkänner ni också de villkor som vi har här på ipod.se, jag rekommenderar att alla läser dem på www.99mac.se/info/villkor.php

  • Medlem
  • 2005-01-02 13:56

Problemet, med sk. Piratkopiering är att lagarna i sverige inte är "testade"
Men lagen är skriven på ett sådant sätt att man kan tolka den som att man får "dela" med nära.
Men eftersom vilkoren inte är skrivna så så är det ipod.se vilkor som gäller..

1
Bevaka tråden