Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ganska så moddad iPod Photo

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 17:46

Jag ville bara visa alla här en sak: det här hittade jag på ett forum som jag var på ( tyvärr har jag glömt namnet..) en snubbe som kallar sig pe8er har moddat sin iPod photo ganska rejält, kolla HÄR gå neråt på sidan och säg vad ni tycker... hur har han gjort det? vet någon hur man gör detta?

ser tyvärr ut som det är en scam.... Han verkar endast ha en screenshot av OS X som bakrundsbild.

"It was very difficult, but I've managed to compile and install custom Mac OS X on my iPod. It's working well, the only thing which I don't like is screen size.
It could be bigger :/"

svårt att kompilera och installera Mac os X, visst, hur fick du tag på mjukvaran för för grafik o liknande?

kan bara säga en sak: LOL

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 17:52

jo det förstås... men jag bara undrade... det kan väl kanske vara så att han installerat någon form av Linux och sedan pear PC på den.... fast det är ganska långsökt......

Ursprungligen av iigloo:

jo det förstås... men jag bara undrade... det kan väl kanske vara så att han installerat någon form av Linux och sedan pear PC på den.... fast det är ganska långsökt......

linux finns endast i form utav det absolut tänkbara för ipoden... det grafiska stödet är minimalt, och sen dessutom porta mac os x till det! hmm, tillåt mig att tvivla. Att man har portat os x via pear pc från en xbox tog bara det i runda två år utav mixtrande, och då gick det riktigt slött på en xbox! vill inte tänka på hur slött det skulle gå på en ipod photo isf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 17:58

hehe... jo jag sa att det var långsökt.. men jag undrar tycker inte du att bilden av iPoden med Mac os x ser ganska verklig ut? men det logiska är förstås att det är fejk som du säger

Ursprungligen av iigloo:

hehe... jo jag sa att det var långsökt.. men jag undrar tycker inte du att bilden av iPoden med Mac os x ser ganska verklig ut? men det logiska är förstås att det är fejk som du säger

hmm, visst....... han kanske e duktig med photoshop
han visar ju inget mer med sina bilder när program körs osv.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 18:04

jo han kanske är duktig på photoshop.... och du har rätt i att han inte visar när programen körs, men det vore coolt att ha en iPod som hade ett sådant meny system, inte att det skulle vara bra eller så men iallafall coolt

• Medlem
  • 2004-12-22 17:27

e det inte bara en bild på os x:s skrivbord som han har lagt in via itunes och kollar på???

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-22 18:56
Ursprungligen av alal:

e det inte bara en bild på os x:s skrivbord som han har lagt in via itunes och kollar på???

mycket skarpsynt av dig, speciellt som Nasdaq bla sa...

Ursprungligen av nasdaq:

ser tyvärr ut som det är en scam.... Han verkar endast ha en screenshot av OS X som bakrundsbild.

...ungefär ett dygn före dig.

• Medlem
  • 2004-12-23 11:45

hehehehe..... så det kan gå! , läste nog inte så noga

1
Bevaka tråden