Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelaren som Apple aldrig lyckades skapa...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPod 4g 20 gb i all ära, men undrar om inte denna har kvalitéter som bräcker allas vår kära 20 gb...

http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/41/41AAB928C82A009F000000002BC29B8F.jpg

3995 kr (inkl. moms) enligt Sonystyle.se, lite i överkant men het kandidat till nästa mp3-spelare, får jag nog säga. Sen brukar det ju alltid bli billigare på andra ställen. Tror just att farsan skulle behöva en sådan till sitt skatteavdragsberättigade företag!

30 h battertid (inbyggd, men ändå)
20 gb (bidirektionell överföring (höll på att skriva avföring;))
mp3-playback
FÖRMODLIGEN mer reptålig än podden... (eller egentligen ganska säkert, någon som INTE håller med?)

Dags för kontring för Apples del.

fan vilken cool.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 22:29

Spelaren som Apple aldrig lyckades skapa? Det enda "nya" med denna spelare är att batteritiden är bättre. Få se nu, hur längesen var det Apple lanserade sin första iPod? Och först NU kommer Sony ut med något motsvarande..och då menar du att det är Apple som inte lyckats?

Skulle vara roligt att prova den.

Ursprungligen av cruZZade:

Spelaren som Apple aldrig lyckades skapa? Det enda "nya" med denna spelare är att batteritiden är bättre. Få se nu, hur längesen var det Apple lanserade sin första iPod? Och först NU kommer Sony ut med något motsvarande..och då menar du att det är Apple som inte lyckats?

Skulle vara roligt att prova den.

jo, MEN!

den första ipoden var Fet.
Den hade "bara" 10 timmar batteri tid och den hade "bara" 5gb hd.

om man gämför denna sony så slår nog sonyn den första ipoden.

Vad är det Apple inte har lyckats med? Att skapa världens i särklass mest sålda MP3-spelare eller en otroligt ful musikspelare för folk som saknar eluttag?

Ful som stryk. (I mitt tycke!)

Mvh Johan

ha ha ha.. ja ipoden var tjoick i början men det var din mobil, din tv,, din data, ja allt var tjock för x antal år sen.... så lite dum anledning tyclker jag... jag tycker den såg b ut...

Ursprungligen av FlumDum:

ha ha ha.. ja ipoden var tjoick i början men det var din mobil, din tv,, din data, ja allt var tjock för x antal år sen.... så lite dum anledning tyclker jag... jag tycker den såg b ut...

jo men han sa att NU kommer sony ut med något motsvarande. okej.

är den fet? Nej, nästan lika stor som ett kreditkort.
batteritid som är lika bra som ipod? bättre!
5 gb hd? denna har 20gb.

jag tror denna sony kommer bli en hit.

synd bara att det inte går att ladda via uttag.

förresten så var min gamla 166mhz från 1997 ganska mycket mindre än min 2 ghz idag

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-22 11:21

Lycka tiil med ATRAC...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2004-12-23 13:45
Ursprungligen av DaPhox:

Lycka tiil med ATRAC...

Exakt. Sony brukar skriva att den klarar MP3, men i själva verket klarar spelaren bara ATRAC och du måste konverter allt du vill föra över till ATRAC innan det går att spela. Värdelös lösning.

Vet dock inte hur det är med denna spelaren, men det bryr jag mig inte så mycket om. Min ipod är min vän.

isch, den var jo allt utom snygg iaf.

Folk blir sura som fasen här så fort det är minsta lilla mot iPod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 15:55
Ursprungligen av VanDahl:

Folk blir sura som fasen här så fort det är minsta lilla mot iPod.

Jag vet inte om jag har rätt här men du det kanske beror på att detta är ett iPod forum? :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-12-22 16:11

måste bara skriva ett inlägg så den slutar tjata på mej.
kommer komma med något vettigt senare

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-22 17:28
Ursprungligen av AiR-A:

måste bara skriva ett inlägg så den slutar tjata på mej.
kommer komma med något vettigt senare

OT: Den... hör du röster eller?

det jag saknar hos ipod just nu är batteritid, stabilare firmware och egna EQ inställningar.

Annars är jag nöjd.

jag tror sonyn är bättre på EQ och batteritid faktiskt.

Sony blev ingen hit...
Men jag har ju facit i handen.

1
Bevaka tråden