Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är egentligen iTunes??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan lyder som sagt, vad är iTunes??

Jag har fått bilden av att det är ett program som gör att iPod använder får ladda ner gratis och laglig musik. Eller är jag helt ute och cyklar?
Förklara vad iTunes är

iTunes är en musikspelare för din dator. Den har möjlighet att synka låtar från datorn till iPoden, dvs. göra dem spelbara på en iPod. I iTunes finns det knapper till iTMS (iTUnes Music store) som är apples kreation, där kan man KÖPA musik som är kompatibel med iPoden.

Detta är vad iTunes är.

En sak til välkommen hit!

Mvh Olof

Hehe tack ska du ha
Men man måste väl inte ha iTunes för att få in musik på typ en G4 ? Kommer den upp som egen enhet då man ansluter den till USB?

Ursprungligen av VanDahl:

Hehe tack ska du ha
Men man måste väl inte ha iTunes för att få in musik på typ en G4 ? Kommer den upp som egen enhet då man ansluter den till USB?

Den kommer inte upp som en enhet, man måste använda iTunes för att föra över musik till g4 också.

Nä det finns inga måsten, det finns andra program för att få över musiken till iPoden t.ex. anapod, ehpod det finns t.o.m. plugins till winamp. Vad du däremot inte kan är att slänga in filer med explorer och få dem lyssningsbara. iPodens "kom-ihåg" bygger nämligen på en databasfil, det är den som vi bläddar i när vi scrollar genom artister osv.

Personligen tycker jag att iTunes är det bästa alternativet.

Testa dig fram till vilket du tycker bäst om, du kan ju ladda hem iTunes från apple och testa hur det fungerar redan idag, det har många bra funktioner så som t.ex. smarta spellistor osv. Ett tips bara, starta inte iTunes 4.7 med en cd-skiva i din dator för en del så tar det då väldigt lång tid om detta gäller mac osx användare vet jag inte jag har inte orkat testa

Mvh Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Nä det finns inga måsten, det finns andra program för att få över musiken till iPoden t.ex. anapod, ehpod det finns t.o.m. plugins till winamp. Vad du däremot inte kan är att slänga in filer med explorer och få dem lyssningsbara. [...]

Anapod installeras i Windows och då ser man ju Ipodens musikbibliotek precis som vanligt i Explorer/Utforskaren.

-> Van Dahl
Naturligtvis kan man använda Ipod som en extern hårddisk via USB eller Firewire och på så sätt flytta över vilka filer som helst. Gör du det med musik måste du koppla in Ipoden till en annan dator med t.ex. Itunes för att kunna importera musiken igen och få den lyssningsbar.

Att ha en sånt plugin till Winamp låter ju jävligt smidigt! Ännu bättre än att kopiera dom osv. genom Explorer

• Medlem
  • 2004-12-22 15:52
Ursprungligen av VanDahl:

Frågan lyder som sagt, vad är iTunes??

Det är Apples egen mp3-spelare. Kan närmast jämföras med spelare som Audion, Winamp och Musicmatch.

Under hösten 2000 köpte Apple den bästa mp3-spelaren som då fanns - SoundJam MP - och som gjordes av SoundStep Inc. SoundJam MP kunde väldigt mycket men Apple tog bort mycket som ansågs onödigt som t.ex skin (hade egna avancerade med tranparens och stöd för animering, och kunde också använda Audions och Winamps), kareoke, alarm clock, sleeptimer, broadcasting, spela upp/in från ljudingången mm. Apple köpte också Radialogic som gjorde brännarprogram och den tekniken byggdes in iTunes.

2001-01-09 iTunes 1.0
2001-10-23 första iPoden (5GB)
2003-04-28 iTunes 4.0 och iTunes Music Store (iTMS)
2003-10-22 iTunes 4.1.1 för windows

1
Bevaka tråden