- Quiksiver
- Medlem ●
Vilka högtalare använder ni till era iPods? allt från hifi stero till en sladd och en diskant. Själv använder jag ett par stero högtalare och ett par gamla men bra dator högtlare och själv fallet en bas låda. Men jag skall bygga en egen designad högtalare i veckan då lägger jag upp bilder på den här!
Varför saknas alternativet bilstereo? Där använder jag min Ipod nästan dagligen.
Samma här! Plus att jag spelar en del direkt på datorn också. Det blir faktiskt inte så ofta man kör till stereon, trots iTrip...
Jag kopplar iPoden till datorn och datorn till min svensson-sony ministereo.
hmm... jag använder min ipod till mitt Creative 5.1-surroundsystem, men det fanns inte med
fast är bara 4 högtalare plus baskaggen som ger ljud, och det låter samma i LeftFront och (samma i RightFront och RightBack), men skönt ändå
baskagge?!
menar du subwoofern?
Tog hemmabygge. Men använder den mest i bilen. Bilstereo: Äkta ronny och ragge med auto-rewind
Jag har ett hemmabygge hemma.
(det sitter ihop inte särskrivs)
Köpte ett Creative Inspire 5.1 5100 set. Sedan slutade bakhögtalarna fungera. Då flyttade jag ned en våning i vårat hus.
Och kom över min fars gamal förstärkare och några högtalare.
SÅ jag har en 90 watts förstärkare i ett rum som 2,5x4x2 meter.
Sedan förutom de inspire har jag 2 som klarar att spela dessa 90 watt, 2 som klarar 80 och en klen på 50.
Har dock aldrig vågat kräma på för räddsla att tavlorna ska ramla ned (det har hänt en gång).
Här är en bild på de 2 grymma och den klena i mitten. Och älsklingen därimellan.
//C
Till det grymaste såklart.. kopplar ipoden till hemmabio systemet för 6 pix..
Ananrs är det bara lurar!
Måste alltid vara värst??
Föresten. Hemmabyggda högtalare. Asså låter de bra. Funderar på om man ska bygga några snygga i borstat stål och menar om det komer låta skit finns det ingen mening.
//C
Föresten. Hemmabyggda högtalare. Asså låter de bra. Funderar på om man ska bygga några snygga i borstat stål och menar om det komer låta skit finns det ingen mening.
//C
Klart jag måste..
Jag tror det kommer låta hemskt.
Min kompis byggde egna och de lät inte bra iallafall.. men han kanske bara var noob..
//C
Bara du har ett par bra eller hyffsade högtalare kan lådan igentligen se ut hur som hällst... :cool:då menar jag små sateliter...
:rolleyes:
man får juh knappt en vettig reciver för 6pix ännu mindre ett helt system.
Pengar är en världslig sak.
Fast min förstärkare kostade 5 lax. Och det var på 70-talet. Då var det dyrt.
Men skitsamma. Vissa köper ju halvfabrikat för 6 "pix"
Någon själv som byggt någon som vet något om detta. Kosta vad det kosta vill bara det blir "by me"
//C
Aha! Fick lov att plocka fram den gamla cambridge subben med medföljande sateliter nu när jagf läst denna tråd fick ju barabra
Ojoj.. Nu händer det grejer. Har blivit så att vårat 5.1 surroundsystem inte behövs till teven längre. Så då var jag snabba och norpade den till iPodarn. Så nu blir det surrround för hela slanten.
Men hur blir det så? Måste man ha surround i låtarna eller hur funkar det som?
Kopplar mina söting till mina större sötingar (Jamo D-590),
http://212.112.161.169/images/77/77659_kal_s.jpg
Låter bra tycker jag.
Inte mina bilder dock. Mina är inte svarta utan de är i bok :] Kanske kan posta lite nya bilder när sakerna kommer i ordning, är lite rörigt just nu