Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

piper vid laddning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-22 14:47

Min ipod 3g har börjat pipa vid laddning och urladdning...

någon gång i sommras märkte jag detta. Efter en uppgradering av programmvaran så har min ipod börjat ge ifrån sig ett läte när den laddas, inte hela tiden utan några gånger per laddning och samma varje gång den går ner ett snäpp på baterimätaren..

det kommer från själva ipoden och inte i hörlurarna, det är inget läta jag hör vid andra tillfällen
och det är väldigt irriterande när man ska somna...

någon som vet vad det beror på, är det så för alla och viktigast går det att få bort!?

Antingen så är det en kondensator, eller så är det hårddisken. Det är svårt att svara vilket.

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2004-12-23 01:39
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Antingen så är det en kondensator, eller så är det hårddisken. Det är svårt att svara vilket.

Mvh Olof

alltså det är inget missljud på det sättet en hårddisk ger ifrån sig när den börjar gå sönder, låter lite likt det ljud ipoden ger ifrån sig om man trycker mer än en knapp åt gången. verkar vara ett, "nu-laddas-den" ljud..

spelade in ljudet, i dålig kvalitee pga min kassa microfon, men man hör iallafall hur det låter.
pipljud

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 02:57
Ursprungligen av iiip:

alltså det är inget missljud på det sättet en hårddisk ger ifrån sig när den börjar gå sönder, låter lite likt det ljud ipoden ger ifrån sig om man trycker mer än en knapp åt gången. verkar vara ett, "nu-laddas-den" ljud..

spelade in ljudet, i dålig kvalitee pga min kassa microfon, men man hör iallafall hur det låter.
pipljud

Hahahahaha

jag tror den bara fått spatt.

Min 3g låter så när den laddas i dockan. Det kanske bara är så att den fattat den ska göra det en gång. Inget seriöst fel vad jag tror förutom irritation på ljudet. Stör du dig på det ring Apple

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 05:20

alltså.. det känns som om det här är ett så jävla typiskt ipod-problem. Nånting konstigt som bara dyker upp som inte är farligt(?) men som är väldigt störande och vill man ha bort det måste man lämna ifrån sig apparaten i nån vecka..
jag älskar MIN iPod som jag inte haft några problem med, men jag tycker att allt för många har problem för att det ska vara okej.

min nano låter xoå så ibland, vette fan vad de är...

1
Bevaka tråden