Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar själv på att köpa en ipod efter jul. Det enda jag egentligen tvekar med är att jag har hört att batterierna dör efter ca 2-3 års användande. Är det sant? Vad kostar det sen att byta batteri?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 11:22
Ursprungligen av menikmati:

Funderar själv på att köpa en ipod efter jul. Det enda jag egentligen tvekar med är att jag har hört att batterierna dör efter ca 2-3 års användande. Är det sant? Vad kostar det sen att byta batteri?

Batteriet dör efter 1 år om du använder den ofta.

eller den dör efter 300 laddningar.

Ett batteribyte själv kostar 300 tror ja. För enbart batteri. Men då gör du det själv. Annars kostar det 1000 om Apple ska göra det. Om jag minns rätt

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Batteriet dör efter 1 år om du använder den ofta.

eller den dör efter 300 laddningar.

Ett batteribyte själv kostar 300 tror ja. För enbart batteri. Men då gör du det själv. Annars kostar det 1000 om Apple ska göra det. Om jag minns rätt

//C

Det var ju inte ett ända rätt ;), Batteriet håller ungefär 800 laddningcykler utan minskad effekt, därefter dör det gradvis. Med hela laddningscykler menas ladda upp helt och sen ladda ur helt. SÅ om man laddar lite grand då och då så tar man kanske bara en halv eller ännu mindre del av en laddnings cykel. Det är svår att säga hur länge bateriet håller eter som det beror väldigt mycket på hur det används

Mvh Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 19:22
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Det var ju inte ett ända rätt ;), Batteriet håller ungefär 800 laddningcykler utan minskad effekt, därefter dör det gradvis. Med hela laddningscykler menas ladda upp helt och sen ladda ur helt. SÅ om man laddar lite grand då och då så tar man kanske bara en halv eller ännu mindre del av en laddnings cykel. Det är svår att säga hur länge bateriet håller eter som det beror väldigt mycket på hur det används

Mvh Olof

Allt det jag skrev stämde för 3g. Iaf vad jag läst.

Sedan 1 år är för riktiga användare om jag hört rätt.

Men du har väl rätt som vanligt

//C

  • Medlem
  • 2005-08-21 16:55
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Det var ju inte ett ända rätt ;), Batteriet håller ungefär 800 laddningcykler utan minskad effekt, därefter dör det gradvis. Med hela laddningscykler menas ladda upp helt och sen ladda ur helt. SÅ om man laddar lite grand då och då så tar man kanske bara en halv eller ännu mindre del av en laddnings cykel. Det är svår att säga hur länge bateriet håller eter som det beror väldigt mycket på hur det används

Mvh Olof

man kan altså ladda utan att det är tomt

Jaha okej. Det var ju inte så bra :/ Varför är det så dåligt?

jag hade en vanlig g3 förut det batteriet höll ca 2 år men nu har jag just fått en u2 ipod och den får jag se hur det går me

Nä den info jag har gäller 3g. Det gäller i övrigt Li-Poly batterier överhuvudtaget

/olof

1
Bevaka tråden