Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seriösa problem med iPod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Nu har jag fått seriösa problem med iPoden, en andragenerations, 10 GB, köpt för 1 år och 10 månader sedan.

Efter att ha haft problem med hörlursuttaget, öppnade jag metallskalet, för att se om jag kunde se något glapp själv, kunde inte detta, och stängde sedan skalet igen.
Nu när jag försöker starta iPoden, så kommer apple-äpplet fram, det hörs att den arbetar, men inget mer händer. Den bara står och laddar på äpplet.

Nån som haft liknande problem. Desperat behov av hjälp!!

Hmm.kan du lägg ain programvaran på nytt? med ngt återställningsverktyg. Jag tror att det är din hårddisk som håller på att ge upp tyvärr

Men det kan ju vara något annat, du har möjligtvis inte applecare?

Mvh Olof

Nix, ingen applecare. Vad tror du det kostar att skicka in o laga den?

det hände med min gamla det är bara att sätta in laddaren starta den och låta den stå
det kan ta högst en timma

  • Medlem
  • 2004-12-24 01:11

killar....... du har öppnat din ipod, ingen garanti eller försäkring kan hjälpa dig

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 03:13
Ursprungligen av Sekhu:

killar....... du har öppnat din ipod, ingen garanti eller försäkring kan hjälpa dig

Killen har helt rätt. Men om du inte nämner detta borde det gå.

Om du alltså gör en så kallad "fuling".

//C

Men arch det spelar ju ingen roll iPoden har/hade inte applecare-> ingen garanti kvar och i försäkringsbolagets ögon har den inget värde längre tyvärr. Lämna in den om du tycker att det värt det, men det kommer att bli lika dyrt som att köpa en ny. Bara felsökning går på 500:-

Tyvärr, men om Tomten har hört din bön kanske det ligger en ny under granen idag!

/Olof

1
Bevaka tråden